کد خبر: ۴۲۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۷۹

دامنه نوسان شاخص بورس از چهارشنبه 7 درصد خواهد شد

معاون نظارت سازمان بورس اعلام کرد: اگر ریسک‌های سیستماتیک بازار تا روز چهارشبه برطرف شود، دامنه نوسان در روز چهارشنبه ...

معاون نظارت سازمان بورس اعلام کرد: اگر ریسک‌های سیستماتیک بازار تا روز چهارشبه برطرف شود، دامنه نوسان در روز چهارشنبه به حالت عادی قبل باز می‌گردد.

 

روز گذشته سازمان بورس و اوراق بهادار در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پیرو برگزاری جلسه اضطراری هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات ابتدایی روز یکشنبه مقرر گردید با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار دامنه نوسان کلیه نمادهای سهام و حق تقدم سهام قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس برای مدت سه روز متوالی به مثبت و منفی ۱ درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی نیز به مثبت و منفی ۲ درصد محدود گردد.

 

این اطلاعیه تاکید کرده بود: «سازمان بورس با همکاری شرکتهای بورس و فرابورس بصورت پیوسته شرایط بازار و وقایع مرتبط را رصد نموده و در صورت لزوم تصمیمات بعدی را اتخاذ و اعلام خواهد نمود.

 

رضا عیوضلو، معاون نظارت بر ناشران و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار، در گفت و گو درباره زمان بازگشت بازار به حالت عادی و دامنه نوسان ۷ درصدی به «بورس 24» گفت: این یک تصمیم موقتی بود و طبق اطلاعیه‌ای که دیروز اعلام شد، محدودیت دامنه نوسان به یک درصد تا فردا سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ادامه پیدا می کند.

 

به گفته وی، اگر ریسک‌های سیستماتیک بازار تا روز چهارشبه برطرف شود، دامنه نوسان در روز چهارشنبه به حالت عادی قبل باز می‌گردد و سازمان بورس با توجه به شرایط در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد.