کد خبر: ۳۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۷

مسکو تلافی می کند

روسیه به دلیل حمایت مونته نگرو از موضع آمریکا و اتحادیه اروپا در قبال بحران اوکراین با اتخاذ تصمیم تلافی جویانه ای خواهان اعمال تحریم علیه حکومت پودگوریتسا است.

به گزارش ایرنا، رسانه های الکترونیکی مونته نگرو به نقل از منابع خبری خود در مسکو گزارش دادند که امکان دارد فدراسیون روسیه رژیم روادید آزاد و همچنین تسهیلات تجاری بر مونته نگرو را لغو کند.

روزنامه پوبیدا چاپ پودگوریتسا نیز در این رابطه گزارش داد که به سفارت این کشور در مسکو هیچ گونه سندی ارسال نشده و حتی اطلاعیه رسمی در خصوص احتمال اعمال تحریم بر علیه مونته نگرو صادر نشده است.

به رغم اینکه اکثریت ساکنین مونته نگرو بیشتر خواهان گسترش روابط با روسیه هستند تا اتحادیه اروپا ولی اولویت دولت پودگوریتسا به سمت عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو است.

وزارت امور خارجه روسیه پس از دیدار نخست وزیر مونته نگرو با مقامات آمریکایی در واشنگتن طی بیانیه ای اظهارات نخست وزیر مونته نگرو در دیدار با مقامات واشنگتن را غیر دوستانه و پیوستن پودگوریتسا به اتحادیه اروپا در اعمال تحریم علیه مسکو را ناامید کننده توصیف کرد.

بنا به گزارش رسانه های خبری مونته نگرو،نخست وزیر این کشور در قبال واکنش مسکو گفت که منافع ملی و دولت مونته نگرو پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو است.

تحلیلگران سیاسی مونته نگرو واکنش روسیه نسبت به نگرش مونته نگرو در قبال بحران اوکراین را تهدیدی باز برای حاکمیت و تمامیت ارضی کشور توصیف کرده اند.

مونته نگرو در 19مارس سال جاری میلادی همراه با آلبانی در منطقه بالکان غربی از جمله 6 کشور خارج از اعضای اتحادیه اروپا هستند که در تحریم های بروکسل بر علیه روسیه به خاطر بحران ناشی از اوکراین ملحق شد.