کد خبر: ۳۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۶

تاریخ اعزام اولین گروه زائران ايرانی حج تمتع

رئیس سازمان حج و زیارت گفت : نخستین گروه از زائران ایرانی حج تمتع امسال 14 شهریور به مکه معظمه و مدینه منوره اعزام می شوند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای اوحدی امروز درحاشیه برگزاری اولین همایش روحانیان معین و معینه کاروان های حج تمتع سال 93 گفت : امسال هم همانند پارسال 61 هزار نفر به همراه 3 هزار نفر از کارکنان اجرایی حج به سرزمین وحی اعزام می شوند که نخستین گروه زائران 14 شهریور اعزام می شود .

وی با اشاره به اینکه زائران امسال قسط اول حج تمتع را بهمن ماه 92 واریز کرده اند از زائران خواست قسط دوم هزینه حج خود را تا اردیبهشت به حساب واریز کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال 2 ایستگاه پروازی همدان و زنجان هم به مبداء پرواز حجاج اضافه شده است گفت : امسال از 19 ایستگاه پروازی حجاج به مکه و مدینه اعزام می شوند .

آقای اوحدی افزود: تا سال گذشته فقط از تهران اعزام مدینه قبل و مدینه بعد داشتیم اما از امسال از 9 ایستگاه دیگر هم اینگونه اعزام انجام می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین از ساخت امکانات رفاهی برای زائرین عتبات و عالیات در مرزهای کشور خبر داد و گفت:سازمان حج وزیارت با تشکیل یک کنسرسیوم متشکل از بانکها ، شرکتی با سرمایه هزار میلیارد تومان تاسیس کرده است تا بتواند در مرز های شلمچه – چذابه و مهران هتل و زائر سرا احداث کند.

وی گفت : تا پایان اردیبهشت عملیات احداث هتل در شلمچه وزائر سرا در چذابه آغاز می شود و دو زائر سرا هم برای اربعین امسال در چذابه به بهره برداری می رسد .