کد خبر: ۳۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۱

حضور روحانی در منزل شهیدان حسین‌جانی

رئیس جمهور عصر دیروز با خانواده شهیدان حسین‌جانی و ابراهیم محمدی، آزاده و جانباز ۴۵ درصد دفاع مقدس در فضایی صمیمی دیدار کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای روحانی با حضور در منزل شهیدان محمدرضا، مجتبی و عباس حسین‌جانی با پدر، مادر و خانواده این شهیدان والامقام دفاع مقدس دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار با تجلیل از صبر، ایثار و فداکاری‌های خانواده‌های معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران گفت: خانواده‌های شهدا، فرزندان برومند خود را در زمانی که کشور به آنها نیاز داشت در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و این اجری بی‌پایان نزد خدای متعال خواهد داشت.

آقای روحانی تصریح کرد: مردم ایران قدردان ایثار و فداکاری شهدا و خانواده‌های معزز آنان هستند و می‌دانند اگر این ایثارها نبود کشور و انقلاب حفظ نمی‌شد.

وی افزود: امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد تا بتوانیم ادامه‌دهنده راه شهیدان عزیزمان باشیم.

در این دیدار، پدر و مادر شهیدان حسین‌جانی به بیان خاطراتی از سجایای اخلاقی و رشادت‌های فرزندان شهید خود پرداختند.

شهید محمدرضا حسین‌جانی در سال 1362 در منطقه پنجوین عراق، شهید مجتبی حسین‌جانی در سال 1363 در منطقه فاو و شهید عباس حسین‌جانی در سال 1365 در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

رئیس جمهور همچنین با حضور در منزل ابراهیم محمدی، آزاده و جانباز 45 درصد دفاع مقدس با خانواده وی دیدار کرد.

آقای روحانی در این دیدار نیز از روحیه والای آزادگان کشور در دوران سخت اسارت تجلیل کرد و گفت: ایثار جانبازان و آزادگان و صبر آنان در برابر سختی‌ها مسیر تعالی را در برابر فرزندان امروز کشور گشوده است.

وی افزود: دیدار با خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران افتخاری برای رئیس جمهور و دولت است.

ابراهیم محمدی، آزاده و جانباز 45 درصد دفاع مقدس که در سال 1359 در عملیات فتح‌المبین در منطقه فکه به مقام رفیع جانبازی نایل آمده و به مدت 10 سال در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق در اسارت بوده است، با گرامیداشت یاد شهید ابوترابی و تجلیل از روحیه بالای وی در دوران اسارت، به بیان خاطراتی از آن دوران پرداخت.

در این دیدارها حجت الاسلام و المسلمین شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حسین فریدون دستیار ارشد رئیس جمهور، آقای روحانی را همراهی کردند.