کد خبر: ۳۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۱

وزارت خارجه سوریه: اسد فرمان تشکیل هیأت عالی انتخابات را صادر کرد/ واکنش نسبت به دخالت دیگر کشورها

همزمان با صدور فرمان تشکیل هیأت عالی انتخابات از سوی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، سخنگوی وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که هیچ کشوری حق دخالت در انتخابات این کشور را ندارد.

به گزارش مهر، خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) اعلام کرد سخنگوی وزات خارجه سوریه اعلام کرد: آنچه که در خصوص آغاز روند انتخابات ریاست جمهوری در سوریه اعلام شده کاملا منطبق با قانون اساسی کشور است و این امر باعث سرافکندگی کشورهایی خواهد شد که همچنان در کشتار مردم بی گناه سوریه نقش دارند و  در ادامه اظهارات همیشگی شان اعلام می دارند که مسئله انتخابات ریاست جمهوری در سوریه غیر قانونی است آنها که همواره داعیه دفاع از مردم سوریه را دارند و نگران منافع  مردم هستند امروز در مقابل اراده این مردم ایستاده اند و سعی در رویارویی با آن دارند.

وی در ادامه افزود: تصمیم برگزاری انتخابات ریاست جممهوری در سوریه یک تصمیم داخلی است و تنها به مردم و دولت مربوط می شود و هیچ کشوری حق ندارد راجع به آن اظهار نظر کند و در این مسأله دخالت کند و باید بگویم آنهایی که ادعای دموکراسی و آزادی دارند باید به صدای مردم سوریه گوش فرادهند و ببینند که سوری ها دراین انتخابات در نهایت چه کسی را انتخاب می کنند. انتخاباتی که بمثابه بارزترین نشانه های دموکراسی و آزادی در سوریه است.

از سوی دیگر منابع محلی از صدور فرمان تشکیل هیأت عالی انتخابات در سوریه توسط بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه خبر دادند.

به موجب این دستور اعضای این هیأت 14 تن از قضات بلند پایه سوریه هستند که 7 نفر از آنها اعضای اصلی  و7 نفر دیگر اعضای علی البدل هستند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه قرار است در تاریخ 13 خرداد برگزار شود و افراد متقاضی برای نامزدی در این انتخابات می توانند تا 11 اردیبشهت نامنویسی کنند.