کد خبر: ۳۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۹

اصولگرایی علیه یاران احمدی نژاد

روز پنجشنبه برجسته ترین سرخط خبری روزنامه اعتماد در صفحه نخست به عنوان « اصولگرایی علیه یاران احمدی نژاد» اختصاص یافت که در آن آمده است: اعتماد در یادداشت ها و گفتارهایی، رفتار یاران احمدی نژاد علیه دولت روحانی را بررسی می کند.
 
در ادامه این مطلب می خوانید: «جنجال بی توقف»: این تیتری ثابت است برای خبرهایی که این روزها از مجلس می رسد.

جریان تندروها که فراکسیونی کوچک موسوم به «پایداری» در مجلس است.

حالا خط مشی تخریبی خود علیه دولت را آشکارتر کرده است.

اگر در ابتدای روی کار آمدن دولت، وزیران در سیبل هدف بودند، اکنون خود رییس جمهور و نزدیکانش مانند همسر و برادرش هدف انتقادها قرار می گیرند.

جریان پایداری می گوید که «فرصت به دولت تمام شد» و بی پرواتر از گذشته در برابر دولت و گام های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دولت موضع خواهد گرفت.

این هشدار به این مفهوم خواهد بود که باید منتظر حمله هایی تندتر از نطق روز سه شنبه روح الله حسینیان به دولت و شخص روحانی هم باشیم و جریانی که گفته می شود، بیشتر از 30 ، 30 عضو در مجلس ندارد، آتش تهیه یی برای دامن زدن اختلاف میان مجلس و دولت را تدارک دیده است.

آیا اصولگرایان می خواهند درباره آنها سکوت کنند؟ این پرسشی جدی است که شاید به صف آرایی جریان های مختلف اصولگرا منتهی شود چه، این روزها به نظر می آید این رفتار سیاسی گروه پایداری بیش از آنکه دولت را گرفتار کند، گریبان اصولگرایانی را خواهد گرفت که نیازمند بازسازی خود در افکار عمومی هستند و کارشکنی و بحران سازی برای دولت به نام آنها تمام می شود.

زمزمه های ناخشنودی علی لاریجانی، احمد توکلی و علی مطهری که از جمله تاثیرگذاران اصولگرا در مجلس به شمار می روند، از رفتار گروه موسوم به پایداری شنیده می شود و این، یکی از مهم ترین نشانه هایی است که می توان با ره یافت آن به این نتیجه رسید: شکاف انتخابات 24 خرداد 92 اصولگرایان، گسترده تر از این نیز خواهد شد و اصولگرایان میانه رو که ناچار به جداکردن صف خود از گروهی هستند که تذکر، سوال، استیضاح و نطق پیش از دستور را ابزار کندن «چاه» برای دولت می بینند.

این یک جدایی قطعی برای اصولگرایانی به شمار می رود که به حیات سیاسی می اندیشند و نیم نگاهی به انتخابات آینده مجلس دارند: آنها هنوز می گویند که سال گذشته، جریان اصولگرایی «چوب احمدی نژاد» را خورد و حالاحامیان احمدی نژاد دوباره دارند همان «چوب» را برای جریان اصولگرایی می سازند.