کد خبر: ۳۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۹۸۸

الشرق الاوسط: خطر بروز مجدد تورم 40 درصدی در کمین ایران

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفت اجرای مرحله دوم طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در ایران به سود این کشور خواهد بود. روحانی گفت دولت او در زمینه برنامه یارانه‌ها فقط اجرا کننده قانون است. وی به مردم گفت، دولت او گزارشی روشن درباره محل هزینه شدن درآمد حاصل از اجرای این طرح ارائه خواهد کرد.
الشرق الاوسط نوشت: حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفت اجرای مرحله دوم طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در ایران به سود این کشور خواهد بود. روحانی گفت دولت او در زمینه برنامه یارانه‌ها فقط اجرا کننده قانون است. وی به مردم گفت، دولت او گزارشی روشن درباره محل هزینه شدن درآمد حاصل از اجرای این طرح ارائه خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل «تیک» Tik.ir، در این خصوص، «محسن رنانی» استاد پژوهش‌های اقتصادی در دانشگاه اصفهان به خبرنگار شرق الاوسط گفت «همکاری شهروندان با دولت، شرط اصلی اجرای موفقیت آمیز برنامه‌های اقتصادی است، ولی دولت روحانی باید این برنامه‌ها را اجرا کند تا اعتماد شهروندان را از دست ندهد».

رنانی افزود: «به نظر من، دولت اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها را به منظور جلوگیری از افزایش شدید تورم به تاخیر می‌اندازد. تورم شدید و بی‌ثباتی اقتصادی، ممکن است اعتماد ایرانی‌ها را به دولت و برنامه‌های اقتصادی آن از بین ببرد».

با وجود بحث و جدل آرام بین دولت روحانی و تندروها درباره اجرای مرحله دوم طرح هدفمندسازی یارانه‌‌ها، یکی از اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران بر ضرورت به تعویق افتادن اجرای این طرح از بیم افزایش تورم تاکید کرد.

اسدالله عسکراولادی گفت: «اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها موجب افزایش تورم خواهد شد از این رو، دولت باید اجرای آن را یک سال دیگر به تعویق اندازد».

عسکراولادی افزود «نگاهی به سوابق این طرح از زمان دور دوم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد نشان می‌دهد طرح هدفمندسازی اگر دست کم به مدت یک سال به تعویق نیافتد، ممکن است نرخ تورم را به 40 درصد افزایش دهد».