کد خبر: ۳۵۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۲

دیدار شرمن با مشاور امنیت اسرائیل درباره ایران و نفتکش مرسر استریت

فارس نوشت: در ادامه کارزار ضدایرانی رژیم صهیونیستی به همراه شرکای آمریکایی و انگلیسی این رژیم، معاون وزیر خارجه آمریکا با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره حادثه کشتی «مرسر استریت» دیدار کردند.

 «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) با «ایال هولاتا» افسر سابق موساد و مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «شمریت مئیر» مشاور امور سیاست خارجی رژیم صهیونیستی در خصوص طیفی از موضوعات از جمله ایران در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو کرد.

در حالی که در روزهای اخیر و در پی حادثه برای کشتی «مرسر استریت»، رژیم صهیونیستی تلاش‌ها برای راه‌اندازی کمپین علیه جمهوری اسلامی را تشدید بخشیده است، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا امروز گزارش کرد که شرمن و هولاتا و مئیر درباره این حادثه گفت‌وگو کردند.

صبح جمعه (هشتم مردادماه)، گروه نظامی انگلیسی موسوم به «عملیات‌های تجاری دریایی» در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی شامگاه پنجشنبه (هفتم مردادماه) در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر «الدقم» هدف حمله قرار گرفته است.

عصر روز جمعه نیز شرکت «زودیاک ماریتایم» که متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است، اعلام کرد که ۲ نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام «مِرسِر استریت»، در پی حمله به آن، کشته شدند.

پس از آن مقام‌های رژیم صهیونیستی اقدام به اتهام زنی به ایران در خصوص این حمله کردند. مقام‌های انگلیسی و آمریکایی نیز به تبعیت از صهیونیست‌ها اقدام به مطرح کردن اتهاماتی علیه ایران کردند.

وزارت خارجه آمریکا درباره محور گفت‌وگوهای شرمن و مقام‌های رژیم صهیونیستی گزارش کرد: «شرمن بر شراکت مستحکم میان ایالات متحده و اسرائیل و حمایت آمریکا از توافقات عادی‌سازی میان اسرائیل و کشورهای جهان عرب و جهان اسلام و حمایت بی دریغ دولت آمریکا از امنیت اسرائیل تأکید کرد».