کد خبر: ۳۴۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۹۳

لباس رسمی کاروان المپیک ؛ نه همین لباس زشت است نشان ایرانیت!

این احترام به مردم ایران است؟! 4 روزمانده به المپیک لباسهای زشت و بد ترکیب طراحی شده را حذف کنید و ورزشکاران با گرمکن ورزشی در رژه شرکت کنند اسمش احترام است؟

کاوه معین‌فر - خبر این است: لباس رسمی که برای کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو طراحی شده، حذف شد و قرار است کاروان ورزشی ایران در مراسم افتتاحیه با «پوشش ورزشی» حضور یابد.

رونمایی از لباس‌های رسمی و ورزشی اعضای کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک در حالی شنبه شب و همزمان با اعزام اولین گروه ورزشکاران به توکیو انجام شد که به فاصله چند ساعت با انتقادات زیادی توسط عموم مردم و کاربران فضای مجازی مواجه شد.

کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک اعلام کرد و گفت: «در راستای احترام به افکار عمومی چنین تصمیمی گرفته شده است»!

لباس رسمی کاروان المپیک


یعنی شنیدن این خبر باور نکردنی است، انگار در این دیار برای مسئولین و مدیران هیچ درس عبرتی وجود ندارد، انگار اصلا در جریان هیچ اتفاقی از تیم اعزامی به المپیک دوره قبل نیستند!

مگر یادتان رفته است 5 سال قبل (دقیقا مرداد ماه سال 1395)، چند روز مانده به اعزام کاروان ورزشی ایران همین اتفاق رخ داد! واقعا آه از نهاد هر مخاطبی با دیدن و شنیدن ایناتفاق بر می‌آید! آن موقع هم طراحی که برای لباس کاروان ورزشی که صورت گرفته بود در زمان رونمایی با اعتراض شدید مردم همراه شد و در اخرین روزها و لحظات تصمیم به تعویض طراح گرفتند و ... که نهایتا لباسی هم که بر تن ورزشکاران قرار گرفت چندان جالب توجه نبود، در صورتی که طراح جدید لباسهای بهتری هم پیشنهاد داده بود اما تقریبا خنثی ترین انها انتخاب مدیران وقت بود!

المپیک 4 سال یکبار برگزار می‌شود که به دلیل کرونا دوره اخیر با یک سال تاخیر برگزار شد، یعنی مسئولان عزیز یک سال هم فرصت بیشتر داشته‌اند و حال بعد از 5 سال ، دقیقا در آخرین لحظات لباسهای این دوره رونمایی می‌شود که به دلیل زشت بودن، بی سلیقگی و حتی خنده دار بودن آنها تصمیم بر حذف آن از مراسم افتتاحیه گرفته اند! 

جا دارد به جای هر نگارش جدیدی دقیقا یادداشت همکار فقیدمان مهدی شادمانی عزیز را در تاریخ پنجم مرداد 1395 دوباره منتشر کنیم که نوشته بود : «11 روز دیگر ، در برابر 4 میلیارد نفر رژه خواهیم رفت؛ فکری به حال لباس هایمان بکنید».

این بار 4 روز مانده به المپیک و دوباره باید همین تیتر را زد و فقط به جای عدد 11 باید عدد 4 را قرار دهیم، حیرت انگیز است این اندازه از بی تدبیری و بی خیالی!

لباس رسمی کاروان المپیک


دلیل این اتفاق احتمالا این است که مدیران کنونی حتی درحد اخبار روزمره هم از اتفاقات رخ داده دوره قبل المپیک مطلع نیستند و اگر خبر دارند دیگر این چه داستانی است؟

به قول نقی معمولی پایتخت: «حقش هست دست بندازم این دهنه منه جر بدم!»

کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک گفته است: «در راستای احترام به افکار عمومی چنین تصمیمی گرفته شده است»!

این احترام به مردم ایران است؟! این احترام به افکار عمومی است؟! 4 روزمانده به المپیک لباسهای زشت و بد ترکیب طراحی شده را حذف کنید و ورزشکاران با گرمکن ورزشی در رژه شرکت کنند اسمش احترام است؟ احترام به قهرمانان یک ملت این گونه است؟

تازه انگار کمیته ملی المپیک انتظار دارد برای این احترامی که به مردم و افکار عمومی گذاشته است از آنها تقدیر و تشکر هم کرد؟! 

وجود احساس شرم واقعا نعمتی بزرگ و لازم است چون باعث می‌شود که آدمها عذرخواهی کنند، وقتی نباشد منّت هم می‌گذارند. تمام مسئولین این قضیه از وزارت ورزش تا کمیته المپیک و ... فقط باید عذرخواهی کنند.

لباس رسمی کاروان المپیک ایران ؛ نه همین لباس زشت است نشان ایرانیت!


واقعا با هیچ متر و معیاری نمی توانم این اتفاق را درک کنم علی الخصوص با تمام آن جنجال‌ها و اتفاقات رخ داده پیرامون لباس رسمی دوره قبل؟!

واقعا فکر می‌کنم این کابوسی تکراری و دنباله دار است که ما در آن گرفتار شده ایم! چطور می توان در این حد و با این دقت اشتباهات گذشته را تکرار کرد؟!

دیگر چه باید گفت و یا چه باید پرسید؟

گر هم گله ای هست ، دگر حوصله ای نیست! (چند ایموجی غم ، حسرت ، افسوس و ناراحتی خودتان تصور کنید)