کد خبر: ۳۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۳

کاشت نگين ۷ ميليوني در چشم، دغدغه جديد ميليونرهاي تهراني


تسنيم: فرد متقاضي اين مبلغ را به صورت دلار پرداخت مي‌کند و نگين توسط بيمارستان خريداري مي‌شود. جنس اين نگين‌ها پلاتين است و در ۳ مدل قلب، ستاره و کليد سل (يکي از علامت‌هاي موسيقي) کاشته مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري تسنيم، از آن جا که سالانه بيش از 80 هزار جراحي بيني در کشور انجام مي‌شود و به گفته رئيس انجمن تحقيقات راينولوژي 50 درصد اين جراحي‌ها ريشه درماني ندارند؛ با فرض اين‌که حداقل هزينه هر يک از اين جراحي‌ها 3 ميليون تومان باشد، رقمي بالاي 120 ميليارد تومان در سال صرف جراحي‌هاي زيبايي بدون رويکرد درماني مي‌شود.

اگر اين رقم را به هزينه جراحي‌هاي زيبايي ديگر قسمت‌هاي بدن اضافه کنيم ، متوجه مي‌شويم که هر سال ‌ميلياردها ميليارد براي اين نوع جراحي‌ها هزينه مي‌شود...! حال نه تنها چنين جراحي‌هاي بيهوده و غير‌درماني، کاهش پيدا نکرده‌ و هر سال نيز بر تعداد آن افزوده مي‌شود بلکه افرادي هستند که تن به جراحي‌هاي عجيب و غريب هم مي‌دهند.

به تازگي آوازه نوعي از جراحي‌ها يعني کاشت نگين در چشم در ميان جوانان پيچيده است که بخشي از اين جراحي‌هاي زيبايي در يکي از بيمارستان‌هاي خصوصي تهران انجام مي‌شود.

پيگيري‌هاي خبرنگار تسنيم از اين حکايت دارد که تا پيش از آغاز سال 93 و ابتداي اسفند‌ گذشته، 4 نفر‌ چنين جراحي‌ را انجام داده‌اند. اين نگين‌ها فقط در هلند ساخته مي‌شوند و قيمت آن‌ها رقمي حدود ‌هزار و 500‌ تا 2000 دلار معادل 4 و نيم تا 5 ميليون تومان است.

فرد متقاضي اين مبلغ را به صورت دلار‌ پرداخت مي‌کند و نگين توسط بيمارستان خريداري مي‌شود. جنس اين نگين‌ها پلاتين است و در 3 مدل قلب، ستاره و کليد سل (يکي از علامت‌هاي موسيقي) کاشته مي‌شود. اين نگين‌ها حالت قوسي و مشابه انحناي کره چشم دارند و در قسمت سفيدي چشم قرار مي‌گيرند. زيبايي اين نگين‌ها فقط در اين است که وقتي فرد به سمت ديگري نگاه مي‌کند، نگين داخل چشم مشخص شود.

تمام اين ويژگي‌ها در حالي است که فردي مطلع در مطب يکي از پزشکاني که اين جراحي را انجام مي‌دهد به خبرنگار تسنيم مي‌گويد: «هيچ‌کدام از اين نگين‌ها درخشندگي ندارند و بسيار معمولي هستند و هزينه تمام شده اين جراحي حدوداً 7 ميليون مي‌شود.»

منشاء اوليه وجود چنين ايمپلنت‌هايي در يکي از کشورهاي اروپايي بود که محققان آن بر اين عقيده بودند وقتي لنزهاي رنگي مي‌تواند به راحتي بر روي چشم گذاشته و بعد برداشته شود و يا نگين دندان نيز چنين خاصيتي را دارد، پس مي‌توان براي چشم هم از اين ايمپلنت‌ها استفاده کرد. از آن جايي که کريستال‌ها براي بدن عموماً خنثي هستند و ايجاد التهاب نمي‌کنند؛ نگين‌هايي از جنس کريستال ساخته شد که (البته اين نگين‌ها با جنس طلا هم در برخي از کشورها وجود دارد) براي زيبايي بر روي سفيدي چشم يعني بافت صلبيه قرار مي‌گيرد.

اين فقط نيمي از ماجراي جراحي‌هاي عجيب و غريبي است که بر روي چشم انجام مي‌شود. ظاهراً رنگ چشم برخي افراد دلشان را زده و مي‌خواهند رنگش را عوض کنند؛ البته براي هميشه و تا آخر عمرشان. عنبيه‌هاي مصنوعي براي تغيير رنگ چشم به طور دائم در چشم کار گذاشته مي‌شود که طي يک سال گذشته 7 نفر اين جراحي را براي زيباتر شدن انجام داده‌اند و يکي از اين افراد آقا و بقيه خانم بوده‌اند.

منشي يکي از کلينيک‌هايي که اين جراحي در آن‌جا انجام مي‌شود به خبرنگار تسنيم مي‌گويد: «اين عنبيه از جنس پروتز و يا سيليکون است که باز کلينيک آن را براي بيمار تهيه مي‌کند و آخرين قيمت آن 5500 دلار (17 ميليون) بود که اکنون نمي‌دانم چقدر افزايش يافته و قيمت نهايي آن بستگي به قيمت دلار دارد. اين عنبيه‌ها به سه رنگ آبي، سبز و طوسي است و حداقل هزنيه جراحي آن حدودا 18 تا 19 ميليون خواهد شد.