کد خبر: ۳۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۸

تاثير عميق افشاگري‌هاي اسنودن بر حوزه امنيت خدمات ابري


فارس: افشاگري‌هاي ادوارد اسنودن در مورد جاسوسي‌هاي اينترنتي دولت آمريکا تاثيرات فراواني بر نحوه استفاده کاربران از خدمات کلود و دغدغه‌هاي امنيتي آنها داشته است.

اين افشاگري‌ها موجب شده تا کارکنان برجسته و مديران موسسات فناوري اطلاعات در زمينه استفاده از خدمات کلود ملاحظات بيشتري داشته باشند. همچنين بسياري از آنها مي‌گويند پس از اين افشاگري ها در زمينه محل ذخيره اطلاعات خود در وب دقت بسيار بيشتري به عمل مي‌آورند.

بررسي‌هاي موسسه NTT Communications که با همکاري هزار نفر از تصميم گيران برجسته حوزه فناوري اطلاعات در آمريکا، بريتانيا، هنگ کنگ، فرانسه و آلمان انجام شده نشان مي‌دهد که 90 درصد از اين افراد معتقدند افشاگري‌هاي اسنودن بر رويکرد آنان در قبال فناوري کلود تاثير گذاشته است.

نيمي از اين افراد تصميم‌گير پس از اين افشاگري ها در مورد محل جغرافيايي سرورهاي ذخيره سازي اطلاعات خود دقت بيشتري کرده‌اند و حدود 50 درصد از آنها هم براي اجراي پروژه‌هاي کلود با تامل بيشتري عمل کرده‌اند. نزديک به 35 درصد از مصاحبه شوندگان گفته‌اند که سياست‌هاي خود در زمينه بهره‌گيري از خدمات کلود شرکت هاي مختلف را تغيير داده‌اند و 62 درصد هم انتقال داده‌هاي خود به فضاي کلود را متوقف کرده‌اند.

97 درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند ترجيح مي‌دهند داده‌هايشان را در منطقه محل زندگي خودشان نگهداري کنند و اکثريت مطلق آنان از افزايش تمهيدات امنيتي براي مقابله با نگراني‌هاي مربوط به جاسوسي دولت آمريکا خبر داده اند.