کد خبر: ۳۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۸۵

سازمان هدفمندي يارانه ها: تعداد انصراف دهندگان از يارانه فردا شب اعلام مي شود

باشگاه خبرنگاران: گزينه انصراف از دريافت يارانه در سايت رفاهي فعال است و افرادي که در روزهاي گذشته براي يارانه نقدي ثبت نام کرده اند مي توانند با مراجعه به سامانه از دريافت يارانه انصراف دهند.

فرصت نام نويسي متقاضيان جامانده از دريافت يارانه نقدي ساعت 24 شب گذشته ( يکشنبه) به اتمام رسيد و از امروز به بعد فقط افراد انصرافي‌ها مي‌توانند اطلاعات خود را وارد سامانه کنند.

سازمان هدفمندي يارانه ها اعلام کرده است که در مراحل بعدي پس از پايان مهلت 10 روزه، زمينه اي فراهم خواهد شد که تغييرات بعد خانوار در نتيجه 4 واقعه حياتي ( ازدواج، فوت، تولد و طلاق) اعمال شود تا افراد بتوانند براساس آن يارانه بگيرند.

در حال حاضر هيچگونه امکان ويرايشي براي افرادي که اطلاعات صحيح به سامانه ثبت نام رفاهي وارد کرده اند، وجود ندارد، بر اين اساس سخنگوي اين سازمان به افراد توصيه کرده است که با دقت و حوصله فرم ها را پر کنند تا اشتباهي رخ ندهد.

انصراف دهندگان از يارانه فردا شب اعلام مي شود

همچنين معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور گفت: تعداد افرادي که از دريافت يارانه انصراف دادند، فردا شب به صورت دقيق اعلام مي‌شود اما براساس آمارهاي اوليه ميليون‌ها نفر از مردم ايران از اين طرح استقبال کرده‌اند.

وي افزود: افرادي که ثبت‌نام کرده‌اند اما تمايل به انصراف از دريافت يارانه دارند تا دولت از اين منابع براي امور ديگري از قبيل افزايش سطح خدمات بهداشت و درمان، توليد، حمل و نقل و کاهش آلودگي‌هاي هوا که همه مردم از آن برخوردار مي‌شوند استفاده کند مي‌توانند از دريافت يارانه انصراف دهند.

سخنگوي دولت اضافه کرد: پس از پايان روز 31 فروردين ماه سال جاري مي‌توانيم جمع‌بندي دقيقي داشته باشيم مبني بر اين‌که چقدر منابع حاصل از صرفه‌جويي‌ها يا انصراف براي دولت فراهم است زيرا براي انجام بخشي از کارهاي مذکور نياز به منابع داريم و هر مقدار که اين منابع بيشتر باشد از منابع ديگري که قانون از محل تغيير قيمت‌ها تعيين کرده کمتر مي‌توانيم استفاده کنيم.

اين در حالي است که سازمان هدفمندي يارانه ها از کليه افرادي که توان امرار معاش دارند، درخواست کرده است که از دريافت يارانه انصراف دهند. دولت نيز پيش از اين اعلام کرده بود که به محض اتمام دوره نام نويسي درباره تعداد انصرافي ها و ثبت نام کنندگان گزارش خواهد کرد.