کد خبر: ۳۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۶

پيام آشتي‌ قرضاوي به کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس

ايسنا: رئيس اتحاديه‌ جهاني علماي مسلمانان در پيامي با بيان اينکه وي براي تمامي کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس ارزش و اهميت قائل است، تصريح کرد، اظهارات من تنها از باب نصيحت خالصانه و صادقانه و نه بيان موضع دولت قطر بوده است.

به گزارش شبکه خبري اسکاي نيوز عربي، يوسف القرضاوي، رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمانان و پدر معنوي اخوان المسلمين در پيامي آشتي‌جويانه در خصوص اظهارات اخير خود گفت، سخنراني‌هاي من تنها بيان نظرات و ديدگاه‌هاي شخصي خودم و نه موضع دولت قطر بوده است چرا که من منصبي رسمي ندارم و تنها نظر شخصي خود را بيان مي‌کنم.

قرضاوي پيشتر در اظهاراتي از عربستان و امارات به شدت انتقاد و اين دو کشور را مورد سرزنش قرار داد.

وي افزود: من تمامي کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس را دوست دارم و تمامي اين کشورها از جمله عربستان، کويت، امارات، عمان و بحرين نيز مرا دوست دارند. به عقيده من اين کشورها يک کشور واحد هستند.

القرضاوي با بيان اينکه وي در عربستان و امارات جوايز با ارزشي به دست آورده، گفت: اظهارات من از باب نصيحتي خالصانه و صادقانه است.

وي در خصوص اينکه به زودي قطر را ترک خواهد کرد يا نه، گفت: من بخشي از قطر هستم و قطر نيز بخشي از من است. من در حال حاضر 88 سال دارم و تا زمان مرگم در دوحه مي‌مانم.

اين در حالي است که برخي منابع اخباري را درباره تصميم قطر براي اخراج قرضاوي از اين کشور منتشر کرده‌اند.