کد خبر: ۳۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۵

روسيه: کشتي ‌هاي اوکرايني هنوز در "کريمه" حضور دارند

 منابع خبري روسيه اعلام کردند کشتي هاي جنگي اين کشور همچنان در خليج سباستوپول در شبه جزيره کريمه مستقر هستند.

به گزارش خبرگزاري ريانووستي، منابع خبري روسيه اعلام کردند بر خلاف ادعاي "الکساندر تورچينوف"، رئيس جمهور موقت اوکراين، کشتي هاي جنگي اين کشور همچنان در خليج سباستوپول در شبه جزيره کريمه مستقر هستند.

خبرنگار خبرگزاري ريانووستي روسيه اعلام کرد از خليج سباستوپول در شبه جزيره کريمه بازديد کرده و اطمينان حاصل کرده است که هيچ کشتي روسي در نزديکي کشتي‌هاي اوکرايني وجود ندارد.
وي افزود کشتي‌هاي جنگي و زيردريايي هاي اوکرايني در منطقه خدمه ندارند و با اين وضع نمي توانند خليج را ترک کنند.

اين منبع افزود زيردريايي زاپوروجيه و چند کشتي نيروي دريايي اوکراين را که در خليج سباستوپول رها شده اند، به چشم خود ديده است.

"ديميتري بليک" رئيس موقت تشکيلات شهري سباستوپول تصريح کرد با توجه به اظهار نظرهاي اخير برخي از مقامات اوکراين، اين احساس وجود دارد که مقامات اين کشور شمار دقيق کشتي‌هاي جنگي خود را در سباستوپول نمي دانند.

رئيس جمهور موقت اوکراين به تازگي اعلام کرد تمام کشتي هاي نيروي دريايي اوکراين شبه جزيره کريمه و خليج سباستوپول را ترک کرده اند و به اودسا رفته اند.

زماني که نيروهاي نظامي روسيه در بيست و هفتم فوريه وارد شبه جزيره کريمه شدند و آن را اشغال کردند، حدود 12 هزار تن از مجموع پانزده هزار و چهارصد و پنجاه عضو نيروي دريايي اوکراين در شبه جزيره کريمه مستقر بودند و مقادير قابل توجهي از تجهيزات و ابزار آلات نيروي دريايي اوکراين در اين منطقه قرار داشت.

نيروهاي نظامي روسيه در 3 هفته عمليات خود در شبه جزيره کريمه، بنادر اين منطقه از جمله سباستوپول را محاصره کردند و کنترل کشتي ها جنگي مستقر در منطقه را يکي پس از ديگري تحت کنترل خود درآوردند، و پرچم کشورشان را در تمام پايگاههاي نظامي منطقه از جمله ستاد مشترک نيروهاي دريايي اوکراين به اهتزاز درآوردند.

بنا به توافق صورت گرفته ميان وزارت خانه هاي دفاع روسيه و اوکراين، کيف بايد کشتي هاي خود را از جمهوري کريمه که به تازگي به روسيه ملحق شده است، خارج کند. قرار است کشتي هاي روسي کشتي هاي اوکرايني را تا آبهاي بين المللي هدايت کنند تا در آنجا طي مراسمي اين کشتي ها به دولت اوکراين تحويل داده شوند.