کد خبر: ۳۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۳

فيس‌بوک از اين پس موقعيت دوستانتان در اطراف شما را مشخص مي‌کند!

فارنت: ممکن است تا کنون براي شما نيز پيش‌ آمده باشد که سرزده به ديدار دوستانتان رفته باشيد و يا اينکه در حين کار، آنها شما را غافلگير کرده باشند. از قرار معلوم فيس‌بوک در نظر دارد امکانات بيشتري در اختيار کاربران براي اين ملاقات‌هاي سرزده قرار دهد.

از اين به بعد اگر دوستانتان در نزديکي شما باشند فيس‌بوک به شما اطلاع خواهد داد تا به ملاقات آنها برويد. البته اين قابليت به صورت پيش‌فرض فعال نمي‌باشد و شما و دوستانتان بايد اطلاعات مربوط به موقعيت مکاني خود را به اشتراک گذاشته باشيد.

جالب اينجاست که کاربران مي‌توانند مختصات محل جغرافيايي خود را براي مدت زمان مشخصي به اشتراک بگذارند، براي مثال آدرس رستوراني را که در آن مشغول به غذا خوردن هستند در اختيار شما قرار دهند تا در اين بازه زماني به آنها سري بزنيد.

حتي زماني که دوست شما در مسافرت است نيز مي‌توانيد از مکان استقرار وي باخبر شده و نقاط ديدني آن محل و يا غذاي مخصوص آنجا را به وي پيشنهاد کنيد. قابليت تشخيص موقعيت دوستان، زماني که يکي از آنها درنزديکي شما باشد بر روي گوشي‌ موبايل در قالب پيغام هشدار و يا همان (Notification) نمايان خواهد شد.

در همين راستا اينستاگرام نيز اقدام به راه‌ اندازي سرويسي براي مشخص کردن (Tag) مکان‌هاي منزل در تصاوير کرده است. فيس‌بوک هنوز تاريخ مشخصي را براي عرضه اين قابليت معرفي نکرده است اما انتظار مي‌رود تا در چند هفته آينده بتوانيم با استفاده از اين سرويس، سر زده به ملاقات دوستان خود برويم!