کد خبر: ۳۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۶

به سياست باز نمي‌گردم


مقتدي صدر، رهبر جريان صدر عراق مي‌گويد قصد تجديد نظر در تصميم خود را ندارد و به سياست باز نمي‌گردد. صدر اين سخنان را پس از آن مطرح كرد كه برخي محافل خبري شايع كردند كه مقتدي صدر تحت فشار است تا به سياست بازگردد. اما رهبر جريان صدر عراق در مصاحبه‌يي تلويزيوني گفته است: تحت فشار نيستم و هرگز به سياست باز نخواهم گشت بلكه تنها هدف من اين است كه سياست خدمت به فقيران مظلوم و رسوايي ديكتاتور را پيش گيرم.

رهبر جريان صدر عراق در اين سخنان همچنين اعلام كرد: در قبال همه نامزدهاي انتخابات حتي نامزدهاي فراكسيون احرار (وابسته به جريان صدر) نيز موضعي يكسان اتخاذ خواهم كرد مگر در برابر كساني كه تسليم اشغالگران يا ديكتاتورها شده و براي اجراي دستور كارهاي خارجي تلاش مي‌كنند.

صدر درباره شركت در انتخابات پارلماني آينده در عراق نيز گفت: من شخصا براي راي دادن به پاي صندوق‌هاي راي خواهم رفت و كسي را كه مناسب عراق و مردم عراق مي‌دانم انتخاب خواهم كرد و اين نه به خاطرخود يا خانواده‌ام يا منافع شخصي بلكه به خاطر كل عراق است. وي درباره سوالي مبني بر سوءاستفاده برخي فراكسيون‌هاي شركت‌كننده در انتخابات عراق از نام خاندان صدر نيز گفت: هر كس چنين ادعايي كرده در اشتباه است و بايد بگويم من در برابر همه نامزدها يكسان عمل خواهم كرد ولي اين به معناي آن نيست كه من ديكتاتورها يا مزدوران اشغالگران را بر مي‌گزينم. رهبر جريان صدر عراق همچنين از طرفداران خود خواست كه مطلقا از حمل سلاح ممانعت كنند.