کد خبر: ۳۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۳۵

لاریجانی: انتظارات از دولت واقعی و محدود شود

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظارات خود را از دولت واقعی و محدود کنید.
 
به گزارش ایرنا، ˈعلی لاریجانیˈ روز جمعه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه امکانات دولت محدود است، اظهار کرد: معطل کمک دولت نباشید و وقتتان را تلف نکنید، ابتدا از امکانات و منابع خود به خوبی استفاده کنید و خودتان منابع مورد نیاز را تامین نمایید، پس از آن از دولت انتظار داشته باشید.
 
وی گفت: در ابتدای امر شورای اسلامی شهر قم باید یک برنامه مدون و منظم برای امور مختلف کاری خود داشته باشد و مشخص کند که چه برنامه هایی و با چه اولویت هایی در حوزه های مختلف دارد.
 
وی با بیان اینکه شورای شهر مقام تصمیم گیرنده و شهرداری اجرا کننده است، گفت: به صورت مرتب و منظم پیگیر کارها باشید تا برنامه ها بموقع انجام شود.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر خیلی مهم است، تاکید کرد: از نظر شهرسازی در قم مشکل داریم و باید کارهای اساسی در این زمینه انجام شود و این کار پایه ای است که باید در گذشته انجام می شد.
 
لاریجانی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حفظ و گسترش فضاهای سبز اظهار کرد: شما در این زمینه قصور داشته اید و باید باغ های داخلی شهر که 50 سال زحمت کشیده شده است تا به این مرحله رسیده اند را حفظ کنید.
 
وی تاکید کرد: برای درآمدزایی نباید فضاهای سبز موجود از بین برود.
 
وی با بیان اینکه در حفظ باغات داخل شهر سختگیر باشید، گفت: در کشور هند اگر بخواهند یک درخت را قطع کنند دادگاه باید حکم دهد.
 
لاریجانی تصریح کرد: اگر کسی مخالف تصمیم گیری شماست در این زمینه اطلاعیه بدهید و مساله را رسانه ای کنید و اطلاع رسانی کنید که چه دستگاهی مانع کار می شود.
 
وی همچنین صیانت از حقوق مردم را وظیفه همه دانست و تاکید کرد که در این زمینه کوتاهی نکنید.
 
وی همچنین با اشاره به پروژه های در دست اقدام اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: دسترسی راه مردم به حرم مطهر باید تسهیل شود و از منابع محدود به خوبی استفاده شود.
 
لاریجانی دررابطه با پروژه بلوار پیامبر اعظم (ص) اظهار کرد: اگر این پروژه در دست تهران بود چندین برابر درآمدزایی می کرد و شهرداری باید در قبال کارهای انجام نشده در این پروژه پاسخگو باشد.
 
وی با اشاره به اوراق مشارکت این طرح اظهار کرد: اگر شما به تعهدات خود به موقع و درست عمل کنید باز هم می توانید از این امر بهره ببرید.
 
وی در خصوص متروی قم نیز گفت: منبع فاینانس آن وجود دارد اما نیاز به یک منابع ریالی حداقل 15 درصدی دارد که شهرداری قم باید تامین کند و یک توجیه فنی نیز می خواهد.
 
در ابتدای این دیدار حجت السلام والمسلمین ˈسید محمد آتش زرˈ رییس شورای اسلامی شهر قم و تعدادی از اعضای شورا توضیحاتی را پیرامون طرح های در دست اقدام و مشکلات شهری بیان کردند