کد خبر: ۳۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۶

مسافران مالزی مراقب باشند

سفارت ایران در مالزی روز جمعه به مسافران ایرانی عازم این کشور هشدار داد با توجه به مجازات های درنظر گرفته شده توسط دولت مالزی مراقب مدت زمان روادید خود باشند.

به گزارش ایرنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور با اشاره به سیاست جدید دولت مالزی برای کاهش مدت روادید فرودگاهی از 90 روز به 14 روز، از هموطنان خواست در خصوص صحت مهر ورود و کنترل مدت زمان روادید درج شده در گذرنامه توسط ماموران کنترل پاسپورت دقت کنند.

مسئولان مالزی براساس قانون، اقامت یک روز بیش از مدت زمان روادید درج شده در گذرنامه را اقامت غیرمجاز تلقی می کنند و براساس آن مسافر و یا فرد مقیم به جریمه نقدی ، اخراج از خاک مالزی و ممنوعیت ورود برای دفعات بعدی محکوم شده و در لیست سیاه قرار می گیرد.

براساس قانون مالزی در صورت دستگیری مسافر و یا فرد مقیم خارجی که بیش از میزان روادید در مالزی اقامت کرده باشد بدون توجه به تعداد روز اقامت غیرمجاز، فرد علاوه بر جزای نقدی بین یک تا پنج سال به زندان محکوم می شود.

سفارت ایران همچنین از ایرانیانی که روادید بلندمدت (دو تا سه ماهه) از سفارت مالزی در تهران دریافت کرده اند خواست هنگام ورود به خاک مالزی پس از مهر توسط ماموران کنترل گذرنامه به تاریخ پایان مدت اقامت آن توجه کنند.

سفارت ایران در کوالالامپور اعلام کرد ˈماموران کنترل گذرنامه در مالزی طبق عادت و رویه جاری با مشاهده گذرنامه ایرانی بدون توجه به روادید مندرج توسط سفارت آن کشور در تهران، اقدام به درج روادید فرودگاهی 14 روزه در گذرنامه می کنند و دارنده گذرنامه سهوا هنگام خروج مرتکب اقامت غیرمجاز شده و تمامی مجازات ها در خصوص وی اعمال می شودˈ.

دولت مالزی از اول اکتبر سال گذشته میلادی ( نهم مهر ماه 92) مدت روادید گردشگری برای ایرانیان را از 90 روز به 14 روز کاهش داد.

براساس توافق اولیه کنسولی ایران و مالزی، دو کشور موظف بودند روادید گردشگری 14 روزه در فرودگاه های یکدیگر را به گردشگران بدهند، اما دولت مالزی از همان ابتدا با هدف افزایش شمار گردشگران و تسهیل سفر ایرانیان به این کشور، در فرودگاه های مالزی روادید گردشگری 90 روزه برای ایرانیان صادر می کرد.