کد خبر: ۳۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۰

ماهاتیر محمد از برخی افراط گرایی ها در مالزی انتقاد کرد

ˈماهاتیر محمدˈ نخست وزیر اسبق مالزی از روند رو به افزایش افراط گرایی در این کشور انتقاد کرد و گفت که برخی در این کشور خواستار افراط گری هستند.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر اسبق مالزی معتقد است درحالی که اشکال متعددی از افراط گری مذهبی در مالزی وجود ندارد، اما تمایل به انجام کارهای افراطی در این کشور وجود دارد.

به نوشته روز جمعه تارنمای روزنامه ˈرکیت پستˈ مالزی، وی گفت: به نظر می رسد افرادی در مالزی که مسئول امور اسلامی هستد می خواهند سنت پیامبر (ص) بالاتر از فرمان خدا در قرآن قرار گیرد.

ماهاتیر محمد گفت: قدرت به آسانی در اندیشه مردم قرار می گیرد و قدرت مطلق ذهن افراد را تسخیر می کند.

وی گفت که مالزی تلاش کرده است یک کشور اسلامی میانه رو در جهان باشد.

وی که از سال 1981 تا 2003 نخست وزیر مالزی بود، گفت: همچنان ما به عنوان یک کشور اسلامی از زور استفاده می کنیم تا اطمینان کسب کنیم از اینکه مردم در ترس از بازداشت شدن به خاطر تخطی از فتواهای صادرشده توسط مقامات به سر می برند.

وی این سخنان را در دفاع از ˈاحمد کسیمˈ از فعالان سیاسی و مذهبی مالزی عنوان کرد که ماه گذشته میلادی به خاطر سخنرانی مذهبی در یک کنفرانس بازداشت شد.

وی در سخنان خود مطالبی در احادیت ارائه کرده بود که این مطالب باعث دستگیری وی شد.

ماهاتیر محمد با اشاره به دستگیری احمد کسیم، تصریح کرد ˈدر مالزی کسانی هستند که به اسلام توهین می کنند، پیامبر (ص) را مورد تمسخر قرار می دهند، با برداشت خودشان فتوا صادر می کنند و آموزه های انحرافی را آموزش می دهند اما هرگز بازداشت نمی شوندˈ.