کد خبر: ۳۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۹

درآمد حاصل از اَپ‌استور بیشتر است یا گوگل پلی استور؟

مطمئنا اخبار متعدد منتشر شده مبني بر بالا بودن تعداد دانلودها از فروشگاه اپليکشن‌هاي اپل را نسبت به ساير فروشگاه‌هاي موجود از جمله گوگل را به خاطر داريد. براساس گزارش منتشر شده توسط App Annie و به واسطه‌ي موفقيت پلتفرم اندرويد، دانلودهاي انجام شده از فروشگاه اپليکيشن‌هاي گوگل در سه‌ماهه‌ي اول سال جاري ميلادي 45 درصد بيشتر از اپليکيشن‌هاي دانلود شده از اَپ‌استور بوده است.در سه‌ماهه‌ي پيشين نيز ميزان دانلود از اين فروشگاه 35 درصد بيش از اپ استور بوده است. اما در مورد درآمد حاصل از فروشگاه وضعيت دو پلتفرم پيشرو در بازار چگونه است؟ در سه‌ماهه‌ي اول سال جاري ميلادي درآمد حاصل براي توسعه‌دهندگان اپليکيشن‌ها براي ابزارهاي مبتني بر iOS بالغ بر 85 درصد بيشتر از درآمد حاصل براي توسعه دهندگان اپليکيشن‌هاي اندرويدي است که اين اپليکيشن‌ها را در فروشگاه گوگل‌پلي‌استور قرار مي‌دهند. علي‌رغم اختلاف موجود در درآمد حاصل از اين دو پلتفرم در مورد فروشگاه اپليکيشن‌ها، فاصله‌ي موجود بين اين دو فروشگاه به‌‌دليل بالا رفتن دانلود اپليکيشن‌ها از گوگل‌پلي در برخي از بازارها همچون ايالات متحده و بريتانيا کاهش يافته است. درآمد حاصل از فروش اپليکيشن‌ها در گوگل‌پلي استور ايالات متحده به ميزان 55 درصد و در بريتانيا 25 درصد افزايش يافته است.

افزايش دانلود اپليکيشن‌ها از فروشگاه گوگل وابستگي شديدي به بازار کشورهاي در حال توسعه دارد. اين موضوع با فروش بالاي تلفن‌هاي‌هوشمند اندرويدي ميان‌رده و کشورهاي در حال توسعه همخواني دارد. در کشور چين نيز که هم‌اکنون آيفون‌هاي اپل تحت نسخه‌هاي قراردادي عرضه مي‌شود، افزايشي 70 درصدي در دانلود اپليکيشن‌ها از فروشگاه اَپ‌استور رقم خورده است.
همانطور که مي‌توان انتظار داشت، بازي‌ها رتبه‌ي اول اپليکيشن‌هاي دانلود شده را در اختيار دارند. از هر 4 اپليکيشن دانلود شده از اَپ‌استور 3 اپليکيشن بازي است. درصد دانلود بازي‌ها در گوگل‌پلي‌استور بالاتر از اَپ‌استور بوده و در حدود 90 درصد از اپليکيشن‌هاي دانلود شده متعلق به بازي‌ها است.