کد خبر: ۳۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۳

کالبدشکافي گلکسي اس 5؛ آيا اين گوشي تنها 256 دلار ارزش دارد؟

 شايد بدانيد که توليدکنندگان گوشي‌هاي هوشمند از فروش گوشي‌هايشان سود زيادي به جيب مي‌زنند. اما آيا مي‌دانيد توليد هر دستگاه گلکسي اس ۵ براي سامسونگ چند دلار هزينه دارد؟

شايد بدانيد که گلکسي اس ۵ آنلاک با قيمت ۶۶۰ دلار در کشورهاي مختلف جهان به فروش مي‌رسد اما بررسي‌هاي HIS نمايش مي‌دهد که توليد اين گوشي براي سامسونگ تنها ۲۵۶ دلار هزينه دارد. به گفته «اندرو رسويلر» در داخل گلکسي اس ۵ هيچ قطعه غيرمتعارف و فوق‌العاده‌اي وجود ندارد که قيمت گوشي را نسبت به مدل‌هاي قبلي به ميزان قابل توجهي افزايش دهد.

به اين ترتيب صفحه‌نمايش ۵٫۱ اينچي Super AMOLED با وضوح فول اچ‌دي، پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۰۱، دوربين ۱۶ مگاپيکسلي ISOCELL، حسگر اثر انگشت و ضربان خون و … مجموعاً تنها ۲۵۶ دلار هزينه دارد. به گفته IHS گران‌ترين قسمت اين گوشي صفحه‌نمايش آن با قيمت ۶۳ دلار است و حسگر اثر انگشت، چيپ‌هاي مموري و حسگر اثر انگشت به ترتيب ۴، ۳۳ و ۱٫۴۵ دلار هزينه دارد.

اما سامسونگ چگونه مي‌تواند چنين حاشيه سودي را براي اين گوشي در نظر گرفته باشد؟ تبليغات بسيار فراگير سامسونگ و محبوبيت سري S گلکسي مطمئناً باز هم باعث خواهد شد تا سامسونگ ميليون‌ها دستگاه از گلکسي اس ۵ را بفروشد.