کد خبر: ۳۳۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۹

مردانی، عضو ستاد کرونا: بیمارستان ها مملو از بیماران کرونایی است و آی سی یو ها جا ندارد

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا معتقد است هزینه خرید و مدیریت واکسن در کشورهای فعال در امر واکسن ضدکرونا در حال بازدهی است ولی ما هنوز شاهد واکسیناسیون کادر درمان خود نیستیم. مردانی گفت: بیمارستان ها مملو از بیماران کرونایی است و آی سی یو ها جا ندارد.
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا معتقد است هزینه خرید و مدیریت واکسن در کشورهای فعال در امر واکسن ضدکرونا در حال بازدهی است ولی ما هنوز شاهد واکسیناسیون کادر درمان خود نیستیم.

مسعود مردانی با بیان اینکه هنوز بویی از تعطیلی تهران از فضای شهر بلند نشده است، اظهار کرد: نظر ستاد تعطیلی عمومی در شهرهای قرمز بود که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت.

وی در رادیو گفت‌وگو افزود: متاسفانه با پیک موج چهارم روبرو هستیم و روز گذشته شخصا بیش از 80 بیمار بستری را دیده‌ام.

مردانی گفت: بیمارستان ها مملو از بیماران کرونایی است و آی سی یو ها جا ندارد.

وی ادامه داد: پرستاران و پزشکان که در تعطیلات جایی نرفتند، خسته و درمانده هستند و کشش آنچنانی برای ادامه کار ندارند.

این متخصص بیماری های عفونی انگیزه اصلی این تصمیم را ناظر بر قطع گردش سریع ویروس در سطح جامعه دانست و تاکید کرد: صد در صد نمی توان ویروس را در سطح جامعه کنترل نمود.

مردانی تعطیلات عید را یکی از عوامل بروز گونه بریتانیایی کرونا در کشور و غالب شدن آن در سطح شهرها عنوان کرد و گفت: یکی دو ماه پیش موارد بریتانیایی تک بودند ولی امروز یکی از اعضای خانواده به این نوع مبتلا شده و سایرین را مبتلا می کند.

وی مراجعه فامیلی به پزشک را از مشخصه های کرونای بریتانیایی دانست که به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.


وی با بیان این مطلب افزود: کشوری که تا 2 ماه پیش همه اماکن خود را تعطیل کرده بود، امروز دست به بازگشایی مدارس و ادارات و کارخانه ها زده است.

مردانی گفت: هزینه های خرید و مدیریت واکسن در چنین کشورهایی در حال بازدهی است ولی ما هنوز شاهد واکسیناسیون کادر پزشکی نیستیم.

منبع: فارس