کد خبر: ۳۳۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۳

اعلام آمادگی ارتش در پیک چهارم کرونا

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: همان‌گونه که در ۱۴ ماه گذشته ارتش ایران در حوزه مقابله با کرونا، خدمت‌رسانی به مردم را وظیفه خود دانسته است، در پیک چهارم شیوع کرونا نیز با تمامی امکانات درمانی خود در خدمت مردم عزیزمان هستیم.
امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه ۲۴ فروردین ماه) در نشست خبری در نشست خبری قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) ارتش اظهار کرد: همان‌گونه که در ۱۴ ماه گذشته ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه مقابله با کرونا، خدمت‌رسانی به مردم را با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی وظیفه خود دانسته است، در پیک چهارم شیوع کرونا نیز با تمامی امکانات درمانی خود در خدمت مردم عزیزمان هستیم.

وی ادامه داد: ارتش با توجه به مأموریت ذاتی خود که همان حفظ تمامیت ارضی کشور است، به‌طور دائم توان خود را افزایش می‌دهد تا در برابر تهدیدات روز جوابگو باشد؛ مأموریتی که تاکنون از عهده انجام آن به خوبی برآمده است.

امیر سیاری افزود: البته ارتش در کنار این مأموریت، خدمت‌رسانی به مردم در شرایط خاص مانند کمک به مردم در حوادث غیرمترقبه را هم جزو افتخارات خود می‌داند؛ زیرا ارتش همواره در خدمت مردم بوده است؛ بر این اساس از زمان شیوع کرونا نیز همواره آمادگی خود را برای کمک به بیماران کرونایی و کمک به بخش بهداشت و درمان کشور اعلام کرده است که در همین رابطه می‌توان به اختصاص بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها به این بیماران و ایجاد نقاهتگاه و نیز کمک به کنترل تردد اشاره کرد؛ در واقع این‌ها اقدامات بزرگی بود که انجام دادیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: در حوزه خدمت‌رسانی، ما در دهه اول فروردین سال گذشته، ظرف ۴۸ ساعت نقاهتگاه دو هزار تختخوابی ایجاد کردیم؛ علاوه بر این، با گسترش یافتن خدمات، فعالیت‌های ارتش هم افزایش یافت به نحوی که در طول این مدت توجه خود را به موضوع کرونا کم نکردیم.

وی گفت: در سطح ارتش و شهرک‌های مسکونی و شهرهای مرزی کنترل را به گونه‌ای انجام دادیم که آسیبی به کارکنان ارتش وارد نشود؛ به همین خاطر علی‌رغم گسترش کرونا، کارکنان ارتش کمترین آسیب را از این ناحیه داشتند؛ لذا فعالیت‌ها در مراکز ستادی، عملیاتی و آموزشی ارتش همچنان با قوت و با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه دارد.

دریادار سیاری عنوان کرد: با افزایش شیوع کرونا، تمامی بیمارستان‌های ارتش در کشور در خدمت بیماران کرونایی خواهند بود و علاوه بر این در محل‌های استقرار ارتش، درمانگاه‌ها هم به این بیماران خدمت‌رسانی خواهند کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش اضافه کرد: همچنین اگر نیاز باشد در کمترین زمان ممکن ظرفیت نقاهتگاه‌های ارتش نیز افزایش می‌یابد و علاوه بر این، امکان برپایی بیمارستان‌های صحرایی در هر نقطه از کشور که از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شود نیز وجود دارد.