کد خبر: ۳۳۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۸

چندین میلیون دز واکسن کرونا در انتظار تایید وزارت بهداشت

برنا نوشت: چندین میلیون دز واکسن کرونا که توسط بخش خصوصی طبق مصوبه ستاد ملی کرونا آماده خریداری شده در انتظار تایید وزارت بهداشت برای واردات است.
پس از مصوبه ستاد ملی کرونا و دستور رییس جمهور در خصوص آزاد سازی واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی، چندین میلیون دز واکسن کرونا از شرکت های مختلف مثل اسپوتنیک، آسترازنکا و ... آماده خریداری شده ولی هنوز به دلیل تایید نکردن وزارت بهداشت این اتفاق رخ نداده است.

یک منبع آگاه با تایید این خبر گفت: اولویت وزارت بهداشت استفاده از واکسن داخلی است ولی چون این واکسن آماده نیست، برای اینکه مشکلی برای مردم ایجاد نشود و به مطالبه گسترده مردم برای واکسیناسیون پاسخ داده شود، ستاد ملی کرونا مصوب کرد بخش خصوصی مجوز واکسن کرونا را تا زمان تولید انبوه واکسن ایرانی داشته باشد، به همین دلیل هم در حال حاضر چندین میلیون دز واکسن خارجی کرونا آماده خریداری شده و در انتظار مجوز وزارت بهداشت برای واردات است.

لازم به ذکراست، سه شرکت ایرانی در حال آزمایش واکسن کرونا تولید داخل هستند و پس از سپری کردن مراحل مختلف این واکسن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت اما تا زمان تایید نهایی و تولید این واکسن، ستاد ملی کرونا هم از طریق وزارت امورخارجه و هم از طریق بخش خصوصی اقدام به خرید واکسن کرده که بخش از آن وارد شده و بخش دیگری در انتظار تایید وزارت بهداشت برای واردات است.