کد خبر: ۳۳۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۵

سمیر جعجع بعد از حضور در یک مراسم مذهبی کرونا گرفت

ایرنا نوشت: اداره اطلاع‌رسانی حزب «نیروهای لبنانی» در بیانیه‌ای از ابتلای سمیر جعجع رئیس این حزب به ویروس کرونا خبر داد
به نقل از روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است که در روز دوم یک مراسم مذهبی مسیحیان که در مقر حزب نیروهای لبنانی در منطقه معراب برگزار شده بود، «سمیر جعجع» به عارضه جزئی ویروس کرونا دچار شد و تحت معاینه PCR قرار گرفت که نتیجه آن مثبت اعلام شد.

اداره اطلاع‌رسانی حزب «نیروهای لبنانی» همچنین اعلام کرد که تست کرونای «غسان حاصبانی» معاون نخست وزیر پیشین لبنان هم که در این مراسم شرکت کرده بود، مثبت اعلام شده است.

این مراسم در حالی برگزار شد که دولت لبنان جمعه هفته گذشته قرنطینه همه جانبه بهداشتی و مقررات کامل منع آمد و شد را در طول تعطیلات اعیاد دینی پیش رو اعمال کرد که از عید پاک مسیحیان در آخر هفته آینده تا عید فطر مسلمانان را شامل می شود.

طوایف مسیحی که براساس تقویم شرقی عمل می کنند، عید پاک را در دوم ماه مه جشن می گیرند اما طوایف مسیحی که براساس تقویم غربی عمل می کنند، عید پاک را در چهارم آوریل جشن می گیرند.

کمیته وزارتی پیگیری پرونده همه گیری کرونا در لبنان در پی نشستی در کاخ نخست وزیری این کشور با هشدار درباره گردهم آمدن در خانه ها و اماکن بسته در تعطیلات اعیاد دینی پیش رو اعلام کرد که تصمیم به «منع کلی تردد در طول این مناسبت ها» گرفته است که از از ۵ صبح ۳ آوریل تا صبح ششم همین ماه اعمال شود.

مراجع ذیربط در لبنان پیش بینی می کنند که در هفته های آینده بر شمار مبتلایان به کرونا با آغاز موج سوم همه گیری افزوده شود؛ امری که فرسودگی و خستگی بخش بهداشت و درمان لبنان را دوچندان خواهد کرد.

لبنان در آوایل سال جاری میلادی شاهد ثبت رکورد میانگین موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا بود.

این کشور از آغاز همه گیری کرونا ۴۵۵ هزار و ۳۸۱ مورد ابتلا و دستکم ۶ هزار و ۱۳  مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.

وزارت بهداشت لبنان در ۱۷ بهمن ماه مجوز استفاده اضطراری از واکسن اسپوتنیک وی روسیه را صادر کرد و اولین محموله واکسن «اسپوتنیک وی» روسیه حدود ۱۰ روز پیش وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد.