کد خبر: ۳۲۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۵

شاخص کل بورس، امروز ۲۰ بهمن ۹۹

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۲۲هزار و ۳۰۲واحدی، در ارتفاع یک میلیون و ۱۹۲هزار واحد قرار گرفت.
تسنیم: شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۲۲هزار و ۳۰۲واحدی، در ارتفاع یک میلیون و ۱۹۲هزار واحد قرار گرفت.

در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۱۳ میلیارد و ۴۱۰ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۲ هزار و ۹۲۸ میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۲۵۳ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۲ هزار و ۳۰۲ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۹۲ هزار و ۸۳۴ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری صدر تامین، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و تولید فولاد سپید فراب کویر با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۵۳۶ میلیون ورقه به‌ارزش ۲۰ هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان در ۵۱۷ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۰ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۴۵۳ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پلیمر آریا ساسول، فولاد هرمزگان جنوب و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی مارون، صنعتی مینو و تولید نیروی برق دماوند بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.