کد خبر: ۳۱۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۸۹

اقدام ایران در برابر خرابکاری در تاسیسات نطنز

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سازمان های بین المللی در وین به خبرآنلاین گفت که ایران اقدامات موثر و سازنده ای را درباره خرابکاری در نطنز به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه داده است.
کاظم غریب آبادی در پاسخ به اینکه ایران در برابر خرابکاری در تاسیسات نطنز چه اقداماتی در آژانس انجام داده است. آیا این اقدامات به جایی رسیده است؟ گفت:

 ما به صورت شفاهی و کلی، مدیرکل آژانس را در جریان موضوع قرار داریم. برای پیگیری حقوقی، نیاز به تدوین گزارش و جمع‌بندی نهایی این حادثه است که مراحل خود را طی می‌کند. به طور همزمان، ایران اقدامات مختلفی را برای ارتقای مداوم امنیت تاسیسات هسته ای و ایمنی کارکنان آنها و محیط و همچنین اقدام متناسب علیه مسببان این حادثه اتخاذ می کند.این قبیل اقدامات، موجب توقف و یا به عقب راندن برنامه صلح آمیز هسته ای کشور نمی شود، بلکه موجب توسعه و سرعت بیشتر آن می شود، همانند چند اقدام مهمی که بعد از این حادثه در پیش گرفته شده و برخی از آنها عملیاتی شده یا در حال اجراست. در چنین وضعیتی، هیچ کسی حق ندارد تعهدات ما را به رخ ما بکشد؛ موضوعات مرتبط با امنیت و منافع ملی در بالاترین اولویت قرار دارند.