کد خبر: ۳۱۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۳

یک شرکت سنگاپور برای ارتباط با ایران در لیست سیاه واشنگتن قرار گرفت

ایرنا نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا یک شهروند هندی و یک شرکت سنگاپوری تحت مدیریت او را که در زمینه کارگزاری حمل و نقل دریایی فعالیت می‌کند در لیست سیاه قرار داده است.
به گزارش نشریه استرالیایی «اِسپلَش»، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در آخرین دور تحریم‌های مرتبط با ایران که دیروز اعلام کرده بود یک شهروند هندی و یک شرکت کارگزاری حمل و نقل دریایی سنگاپوری تحت مدیریت او را در لیست سیاه قرار داده است.

ناخدا مورتوزا بسرای که شرکت کارگزاری حمل و نقل دریایی در جنوب شرقی آسیا را اداره می‌کند نام خود را در میان گروهی از ایرانیان و چینی‌هایی یافت که توسط واشنگتن تحریم شده‌اند.

به گزارش این پایگاه حمل و نقل دریایی آسیا و اقیانوسیه، استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا دیروز گفت که رژیم ایران از شبکه ای از موسسه‌های خصوصی در سراسر جهان استفاده می‌کند که بخش پتروشیمی ایران را تسهیل می کنند. وی افزود: که ایالات متحده همچنان متعهد است که هر منبع درآمدی را که جمهوری اسلامی برای تأمین بودجه گروه‌های تروریستی و ظلم به مردم ایران استفاده می‌کند، هدف قرار دهد.

اما این شرکت کارگزاری حمل و نقل دریایی سنگاپور ۱۵ سال پیش تأسیس شد و عمدتاً بر اجاره کشتی‌های نفتکش تمرکز دارد. بسرای که در مدیریت حمل و نقل اجرایی کار می‌کرد و قبل از ورود به کارگزاری در دریا مشغول به کار بود به عنوان مدیرعامل شرکت فعالیت می‌کند.

روز دوشنبه، وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین تحریم‌هایی را علیه بخش نفت ایران از جمله وزارت نفت، وزیر نفت و شرکت ملی نفت کش ایران (NITC) اعمال کرد.