کد خبر: ۳۱۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۵

روسیه،مالکی را به مسکو دعوت کرد

فارس نوشت: سفیر روسیه در بغداد در دیدار با رئیس ائتلاف «دوله القانون» و نخست‌وزیر اسبق عراق از او رسما برای سفر به مسکو دعوت کرد.
«ماکسیم ماکسیموف» سفیر روسیه در بغداد دیروز (سه‌شنبه - ۲۷ اکتبر) با «نوری المالکی» نخست‌وزیر اسبق عراق و رئیس ائتلاف سیاسی «دولة القانون» دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی المالکی که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «ابابیل نیوز» عراق منتشر شد، در این دیدار درباره اوضاع منطقه و شیوه‌های همکاری مشترک میان عراق و روسیه به منظور تحقق ثبات و امنیت گفت‌وگو شد.

رئیس ائتلاف دولة القانون در این دیدار بر ضرورت تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف، میان دو کشور دوست تاکید کرد و گفت که عراق در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام و مهمی است که باید کلیه تدارکات لازم برای برگزاری آن در فضایی مناسب و در موعد مقرر صورت گیرد.

از سوی دیگر، سفیر روسیه نیز بر نقش متعادل و متوازن عراق در ایجاد صلح در منطقه تاکید کرد و گفت که مسکو از عراق نیز برای شرکت در کنفرانسی که برای کشورهای همسایه سوریه در نیمه ماه آینده برگزار خواهد کرد، دعوت کرده است. این کنفرانس با هدف برقراری امنیت و ثبات و بازگشت آوارگان سوری برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، ماکسیموف در ادامه رسما از مالکی برای سفر به مسکو دعوت کرد و رئیس ائتلاف دوله القانون نیز قول داد که به این سفر برود.

سفیر روسیه در بغداد پیش‌تر با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق دیدار و درباره ضرورت کاهش تنش و ایجاد ثبات در منطقه رایزنی کرده بود.

بر اساس این بیانیه، در دیدار نخست وزیر عراق با سفیر روسیه، روابط دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی و همچنین اوضاع منطقه و راه‌های همکاری مشترک میان دو کشور به منظور ایجاد ثبات در منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

اخیرا بغداد از استمرار فعالیت «مرکز امنیتی چهارجانبه» در وزارت دفاع عراق برای مبارزه علیه داعش خبر داد و گفت که این مرکز از چهار کشور عراق، روسیه، سوریه و ایران تشکیل شده و مأموریت آن ارائه اطلاعات، هماهنگی اطلاعاتی بین این کشور و استمرار مبارزه علیه داعش است.