کد خبر: ۳۱۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۷

سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی خیانتی آشکار به مقاومت فلسطین است

فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادی قدس شریف در بیانیه ای در سالروز شهادت فتحی شقایق تاکید کرد:  برخی کشورهای عربی با پشت کردن به آرمان فلسطین، مسیر سازش با رژیم صهیونیستی را در پیش گرفته اند که خیانتی آشکار علیه خط مقاومت قهرمانانه فلسطین و پیگیری اهداف مشروع مبارزان فلسطینی در آزادسازی سرزمین هایشان از چنگال ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی است .
 فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادی قدس شریف در سالروز شهادت فتحی شقاقی بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

امروز مصادف است با بیست و پنجمین سالگرد شهادت دکتر فتحی ابراهیم عبدالعزیز الشقاقی، موسس و نخستین دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری؛ «مجاهد مؤمن و شجاع و متفکر و مخلص و از چهره های درخشانی است که فجر مبارزات اسلامی مردم فلسطین در دهه اخیر را پدید آورد».


وی با تأسیس جنبش جهاد اسلامی، روند مبارزات فلسطین را طبق آموزه‌های اسلامی و با الهام از اندیشه‌های ناب بنیانگذار انقلاب اسلامی، آزادی فلسطین را به عنوان یک تکلیف دینی مطرح  و آن را پی گیری کرد و جان خویش را در این راه فدا کرد و اکنون شاهدیم که ارزش‌های دینی و اخلاقی منبعث از انقلاب اسلامی سال‌ها پس از شهادت فتحی شقاقی و سایر مبارزان غیور فلسطینی، امروز همچنان نقش مهم و کلیدی در جبهه مقاومت فلسطین در مواجهه با رژیم جعلی و اشغالگر صهیونیستی ایفا می‌کند.


فلسطین از نظر فتحی شقاقی در مرکز ثقل مسائل جهان اسلام قرار داشت و همیشه تأکید داشت، نباید فلسطین را بدون اسلام مطرح کرد و خواست و پیروزی در این مسیر بدون جهاد و شهادت، میسر نیست.

امروزه شاهدیم که برخی کشورهای عربی با پشت کردن به آرمان فلسطین، مسیر سازش با رژیم صهیونیستی را در پیش گرفته اند که خیانتی آشکار علیه خط مقاومت قهرمانانه فلسطین و پی گیری اهداف مشروع مبارزان فلسطینی در آزاد سازی سرزمین هایشان از چنگال ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی است .
اگر امروز ، صلای رسای مقاومت اسلامی در فلسطین اشغالی لرزه بر اندام پوشالی اشغالگران صهیونیست و استکبار جهانی افکنده است بخاطر قدرت ایمانی است که فتحی شقاقی در دل مردم فلسطین و تمام ملت‌های عدالت خواه جهان افشاند و نتایج ثمربخش آن بدون شک اسباب آزادی فلسطین و تشکیل کشوری مستقل به پایتختی قدس شریف را فراهم خواهد ساخت.