کد خبر: ۳۱۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۷۶

افشاگری ؛ بازی کثیف ترامپ برای پیروزی در انتخابات

در حالی که کمتر از دو هفته تا انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا زمان باقی مانده است، دونالد ترامپ دوباره به شیوه ای کثیف تحت عنوان افشاگری علیه بایدن و انتشار محتوای لپ تاب پسر جوبایدن برای پیروزی در انتخابات متوسل شده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در حالیکه تنها ۱۲ روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا زمان باقی است و نتایج اکثر نظرسنجی ها حاکی از شانس بالای بایدن برای پیروزی در انتخابات است، دونالد ترامپ دوباره متکی به شیوه ای می شود که چهار سال پیش درست ۱۱ روز قبل از انتخابات ۲۰۱۶ علیه هیلاری کلینتون استفاده کرد.

با افشا و انتشار برخی از ایمیل ها و محتوای لپ تاب هانتر بایدن پسر نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰، چند روزی است که رسانه های وابسته به دولت ترامپ از جمله فاکس نیوز به شدت بر روی این موضوع مانور خبری داده و سعی می کنند تا با تبلیغاتی رسانه ای باعث تضعیف جایگاه نامزد دموکرات در میان مردم آمریکا شوند.

ترامپ حتی روز یکشنبه در پیامی توییتری نوشت: لپ تاپ "هانتر بایدن" برای کل خانواده بایدن و به ویژه برای پدرش "جو بایدن" یک فاجعه است. این اکنون یک واقعیت اثبات شده و غیرقابل انکار است که همه آن اطلاعات واقعی هستند.

با انتشار برخی از ایمیل های پسر بایدن، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که ترامپ از ویلیام بار دادستان آمریکا خواسته است تا سریعا تحقیقاتی را در مورد ایمیل های پسر بایدن انجام دهد.

رییس جمهوری آمریکا خود در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: ما باید دادستان کل را وادار کنیم که وارد عمل شود، او (بار) باید کسی را منصوب کند، این یک فساد بزرگ است و باید قبل از انتخابات انجام شود.

انجام تحقیقات علیه رقیب انتخاباتی شیوه ای است که ترامپ پیش از این علیه کلینتون در سال ۲۰۱۶ به کار گرفت.

"جیمز کوبی" مدیر سابق پلیس اف بی آی در سال ۲۰۱۶ و قبل از آغاز رای‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری، تحقیقاتی را علیه «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات‌ها به دلیل استفاده از سرور ایمیل‌های شخصی، انجام داد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که انجام تحقیقات پلیس اف بی آی در سال ۲۰۱۶ دقیقا ۱۱ روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری، تاثیر بسزایی بر آرای کلینتون و ریزش آنان داشته است.

روزنامه واشنگتن پست نیز روز پنجشنبه گزارش داد که با توجه به تلاش های ناموفق ترامپ برای اعمال فشار بیشتر بر بایدن، رییس جمهوری آمریکا در حال گفت وگو با مشاوران خود است تا پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و در صورت پیروزی در این انتخابات، مدیر «اف. بی. آی» را اخراج کند.

این روزنامه فاش کرد که «دونالد ترامپ» از عدم همکاری و کمک مقامات اجرای دولت فدرال به وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ناامید شده و در حال حاضر به دنبال آن است تا بعد از پایان انتخابات و در صورت پیروزی، "کریستوفر وری" را برکنار کند.

به نوشته واشنگتن پست، این تصمیم بعد از آن گرفته شد که ترامپ و مشاوران وی به این باور رسیدند که مدیر اف بی آی و «ویلیام بار» دادستان آمریکا در انجام تحقیقات رسمی علیه «جو بایدن» نامزد دمکرات ها در انتخابات و پسرش کوتاهی کرده‌اند.

گفته می‌شود ترامپ انتظار دارد کریستوفر وری مانند "جیمز کوبی" مدیر سابق اف بی آی علیه نامزد دمکرات ها تحقیقاتی را آغاز کند.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ آبان برای تعیین رئیس جمهوری این کشور و معاون او برگزار می‌شود.