کد خبر: ۳۱۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۵۲

پرمصرف‌ترین برند تلفن همراه در میان ایرانی‌ها را بشناسید

ایسنا نوشت: به گفته دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، طی ۱۲ ماه اخیر تا پایان شهریور ماه ۱۵ میلیون و ۳۸۰ هزار دستگاه موبایل وارد شده، در حالی که مصرف کشور در این مدت زمان ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه بوده است.
امیر اسحاقی -دبیر انجمن واردکنندگان موبایل با اشاره به ایجاد اختلالات شدید در زنجیره تامین موبایل کشور گفت: طی ۶۰ روز اخیر تامین موبایل در کشور به‌دلیل مسائل پیرامون محدودیت‌های سقف و سابقه و همچنین عدم تخصیص ارز دچار اختلال جدی شده است. تا جایی که ثبت سفارش شرکت‌ها طی دو ماه اخیر نسبت به تیرماه بیش تر از ۱۰ برابر کاهش داشته است.  

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت تامین موبایل مورد نیاز کشور، در سال گذشته با درخواست انجمن بخشنامه‌های محدودیت سقف و سابقه در مورد شرکت‌های واردکننده موبایل اعمال نشد. چرا که بسیاری از این شرکت‌ها نوپا بوده و کمتر از یک سال از عمر فعالیتشان در حوزه واردات موبایل می‌گذشت. اما در سال جاری این محدودیت‌ها اعمال شد و شرکت‌های واردکننده را در ثبت سفارش با مشکل مواجه کرد.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در خصوص میزان واردات و مصرف موبایل در کشور گفت: طبق گزارش‌های دریافتی از سامانه همتا، تا پایان شهریور ماه سال جاری تعداد یک میلیون و ۱۸۳ هزار دستگاه موبایل وارد کشور شده است که ثبت سفارش بخش عمده‌ی این موبایل‌ها در تیرماه و میانه مردادماه صورت گرفته بود.  

اسحاقی گفت:‌ این در حالی است که مصرف کشور با توجه به بازگشایی مدارس بیشتر از حد انتظار بوده،  تا جایی که در شهریورماه ۹۹ تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه موبایل خریداری و وارد شبکه ارتباطی کشور شده است. به این ترتیب با مقایسه میزان واردات در شهریور و مصرف در همان ماه می‌توان دریافت که تقاضا از عرضه پیشی گرفته است و این اتفاق پیامدهای خوشایندی برای آینده بازار ندارد.