کد خبر: ۳۰۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۹

بایدن: ترامپ ننگ ملی را به نمایش گذاشت

ایسنا نوشت: نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در نخستین مقصد تور زمینی خود با قطار در سراسر ایالت‌های غرب میانه کشور، عملکرد رئیس جمهوری آمریکا و رقیب جمهوری‌خواهش در مناظره سه‌شنبه شب در اوهایو را یک "ننگ ملی" خواند.
به گزارش شبکه ای‌بی‌سی‌ نیوز، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر به خبرنگارانی که در مقابل قطار دربستی "امترک" در  شهر "الیانس" واقع در ایالت اوهایو ایستاده بودند، گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مثل همیشه خودش را به معرض نمایش گذاشت و به نظر من این یک ننگ ملی بود. امیدوارم که مردم آمریکا به ویژه آنهایی که هنوز درخصوص رای خود تصمیم نگرفته‌اند به درستی برای خود تجزیه و تحلیل کنند که کدامیک از ما دو نامزد حقیقتا به نگرانی‌هایشان پاسخ داده‌ایم.

بایدن روز چهارشنبه تور یک روزه ۲۰۰ مایلی خود با قطار در سراسر ایالت‌های کلیدی اوهایو و پنسیلوانیا را آغاز کرد و در حالی که برنامه اقتصادی‌اش را معرفی می‌کند، امیدوار است نظر رای‌دهندگانی را که در سال‌های اخیر از حزب دموکرات دور شده و در سال ۲۰۱۶ میلادی کاخ سفید را تقدیم دونالد ترامپ کردند، جلب کند.

در شهر الیانس، بایدن به ناکامی ترامپ در مناظره سه‌شنبه شب در رد برتری‌طلبی سفیدپوستان اشاره کرده و از وی به خاطر حمایت از برتری سفیدپوستان انتقاد کرد.

در جریان مناظره سه‌شنبه شب، ترامپ به جای محکوم کردن گروه راست افراطی "پسران مغرور" در ناآرامی‌ها و خشونت‌های اخیر، از این گروه خواست که عقب بایستند.

بایدن گفت:‌ ترامپ در جریان این مناظره اظهار کرد: " پیام من به گروه پسران مغرور و دیگر گروه‌های حامی برتری‌طلبی سفیدپوستان این است که دست نگه‌دارند و عقب بایستد". این ما نیستیم. این ما به عنوان مردم آمریکا نیستیم. من معتقدم که ترامپ اگر در انتخابات شکست بخورد حتما از قدرت کنار خواهد رفت چرا که چاره و گزینه دیگری ندارد.

بایدن با تاکید بر مشارکتش در دو مناظره آتی که برای ما آینده به ترتیب در شهر میامی واقع در ایالت فلوریدا و در شهر نشویل واقع در ایالت تنسی برنامه‌ریزی شده، گفت:‌ من منتظر رسیدن زمان این مناظره‌ها هستم اما امیدوارم این بار نامزدهای انتخابات اجازه داشته باشند آزادانه و بدون قطع شدن حرف‌هایشان به سوالات پاسخ دهند.

وی افزود:‌ من درباره مناظره دوم یا سوم گمانه‌زنی نمی‌کنم اما امیدوارم راهی وجود داشته باشد که کمیسیون مناظرات بتواند از طریق آن بر توانایی ما برای پاسخ به سوالات بدون آنکه حرف‌هایمان قطع شود، کنترل داشته باشد.

بایدن درباره مناظره سه‌شنبه شب گفت:‌ این مناظره و این انتخابات قرار است درباره شما و همه افرادی که باعث تغییر شده‌اند، باشد. آیا رئیس جمهوری شما به هیچ وجه درک می‌کند که شما در چه شرایطی قرار دارید؟ سوال اینجاست که آیا او می‌بیند که شما در حال حاضر کجا قرار گرفته‌اید و می‌خواهید کجا باشید؟ آیا او اصلا به این مساله اهمیتی می‌دهد؟

پس از آنکه روزنامه نیویورک‌تایمز از وضعیت مالیات ترامپ گزارش داد و گفت که وی طی دو سال تنها ۷۵۰ دلار مالیات پرداخت کرده و فرار مالیاتی داشته است، بایدن درخصوص موضوع مالیات، ترامپ را هدف گرفت و گفت:‌ ترامپ سهم عادلانه خود در مالیات‌ها را پرداخت نمی‌کند. او می‌گوید از آنجایی که باهوش است این کار را انجام می‌دهد. آیا ما احمق هستیم که قوانین را رعایت می‌کنیم؟