کد خبر: ۳۰۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۷

امام جمعه مشهد: قصد آمریکا از مذاکره تسلط بر کشور است

امام جمعه مشهد گفت: قصد آمریکا از مذاکره، مسلط شدن بر کشور است و می‌خواهد ما را تسلیم کند و بر ما مسلط شود.

سید احمد علم الهدی در خطبه مجازی نماز جمعه مشهد گفت: کسانی که می‌پندارند مذاکره با آمریکا، خاتمه بخش تمام مضیقه‌ها و فشارهای اقتصادی است که استکبار جهانی بر ما وارد می‌کند، در مقام اثبات نظریه باطل خود به تحریف تاریخ متوسل می‌شوند.

وی ادامه داد: قطعنامه ۵۹۸ که در پایان جنگ به وسیله امام خمینی (ره) پذیرفته شد، در زمانی بود که ما پیروز جنگ بودیم، تعبیر امام راحل از پذیرش این قطعنامه و "نوشیدن جام زهر" این بود که به نتیجه نهایی مورد نظر شهدای دفاع مقدس نرسیدیم.

امام جمعه مشهد گفت: اگر آن روز جنگ ادامه پیدا می‌کرد و صدام را براندازی می‌کردیم و نظام بعث عراق به دست ما سقوط کرده بود، آمریکا بر عراق مسلط نمی‌شد و مردم مظلوم عراق بعد از مظالم جانکاهی که از حاکمیت حزب بعث و صدام کافر تحمل کرده بودند، گرفتار جنایات نابکارانه آمریکایی‌ها نمی‌شدند.

وی با اشاره به صلح حضرت امام حسن (ع) افزود: صلح آن حضرت، صلح نبود، متارکه جنگ بود. اگر حضرت امام حسن (ع) به شهادت می‌رسید، حضرت امام حسین (ع) هم شهید می‌شدند و دیگر جریان انقلاب کربلا و تداوم امامت پیش نمی‌آمد لذا حضرت امام حسن (ع)، مصلحت را در متارکه جنگ دیدند و از جنگ کنار کشیدند. آن حضرت طی ۱۰ سال عمر خود در جریان به قدرت رسیدن معاویه، همه زندگی خود را در مبارزه گذراندند.

علم الهدی ادامه داد: ما اکنون به لطف خدا در منطقه به‌ عنوان یک قدرت مطرح هستیم، جریان ما که جریان مقاومت است، هم آمریکا و هم ازناب آمریکا را در منطقه مستأصل کرده است. در چنین شرایطی، آمریکا می‌گوید با ما مذاکره کنید که تسلیم شوید.

وی گفت: ما اکنون در شرایط صلح حضرت امام حسن (ع) نیستیم و شرایط ما فرق می‌کند.