کد خبر: ۳۰۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۷
رئیس‌جمهور:

در زمینه جذب گردشگر رشد ۱۰۰ درصدی داشتیم/ باید شرایط بازدید جهانیان از آثار تاریخی و اسلامی‌مان را فراهم کنیم

رییس جمهور، گفت: از اینکه توانستیم در این هفت سال کار‌های بزرگی برای بازگرداندن اشیاء تاریخی، انجام دهیم، خوشحال هستیم.
حجت‌الاسلام حسن روحانی در بیست و پنجمین هفته افتتاح طرح‌های زیربنایی طی سخنانی که به صورت ویدئو کنفرانس در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی حوزه گردشگری و ورزش، گفت: باید شرایطی فراهم کنیم که آثار باستانی و فرهنگی و اسلامی ما بیش از گذشته برای دیدار مردم آماده شود تا جهانیان ببینند که این ملت بیش از هفت هزار سال تاریخ تمدن دارد.

وی ادامه داد: از اینکه توانستیم در این هفت سال کار‌های بزرگی برای بازگرداندن اشیاء تاریخی -که موفقیت بزرگ حقوقی ما در عرصه بین‌الملل بود –انجام دهیم، خوشحال هستیم.

روحانی در ادامه اظهار داشت: آماده‌کردن فضای کشور برای حضور گردشگران و نیز ثبت آثار تاریخی به گونه‌ای صورت گرفت که در زمینه جذب گردشگر هم از چهار میلیون به هشت میلیون رسیدیم، البته در شرایط شیوع کرونا حضور گردشگران خارجی کمتر شده، اما در عین حال این مسئله گذراست و در سال‌های آینده شاهد توسعه گردشگری در کشور خواهیم بود.

رییس‌جمهور همچنین با بیان اینکه توجه به ورزش هدف مهم ما است، بیان داشت: هم مسئله ورزش حرفه‌ای برای ما مهم است که ساخت هتل‌های ورزشی، ورزشگاه‌ها و سالن‌ها و امکان انجام ورزش را انجام می‌دهیم و هم اساسأ توجه به سلامت مردم در این زمینه برای ما مهم است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه در این زمینه موضوع حضور ورزشی زنان ما نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ما شاهدیم که زنان‌مان در ورزش افتخار آفرینند و این چیزی است که اسلام هم برای زنان دیده است و این امکان را فراهم ساخته است.

روحانی در ادامه به افتخارآفرینی‌های زنان در عرصه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: در عرصه‌های مختلف زنان همانند مردان حضور دارند، آن‌ها در عرصه ورزش هم با حفظ حجاب و عفت خود حاضر می‌شوند و افتخارآفرینی می‌کنند. البته غیر از ورزش، در سایر حوزه‌ها هم همچون مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور موثر دارند.

وی در پایان، گفت: من از افتتاح طرح‌های امروز بسیار خوشحال هستم و در پایان این نکته را هم باید مورد توجه قرار دهیم که برای حفظ نشاط و شادابی و سلامت در جامعه هم توجه به امر ورزش اهمیت دارد و هم رونق یافتن گردشگری به این موضوع کمک می‌کند.

منبع: ایلنا