کد خبر: ۳۰۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۸
دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا هشدار داد:

افزایش چشمگیر کرونایی‌ها در سمنان/ابتلای مجدد برخی مبتلایان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سمنان از افزایش چشمگیر مبتلایان به کووید19 در استان سمنان طی هفته‌های اخیر خبر داد.
دکتر نوید دانایی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات به پاسخ به بحران و ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان با اشاره به سابقه افزایش بیماری‌های واگیردار در فصل پاییز اظهار کرد: در فصل پاییز، همزمانی شیوع کرونا ویروس با دیگر بیماری‌های واگیر، کار را برای کادر درمان بیماران سخت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بعد از چند ماه تلاش برای مقابله و پیشگیری از کرونا، اما همچنان این ویروس ناشناخته است، افزود: متاسفانه در حال حاضر مواردی از ابتلا در کشور داریم که بیماران در ماه‌های گذشته به ویروس کرونا مبتلا شدند اما باز هم  مجددا دچار این بیماری شده اند .

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا، ضمن تقدیر از همکاری استانداری و فرمانداری‌ها و برخی دستگاه‌های اجرایی استان با دانشگاه علوم پزشکی گفتانتظار ما از مابقی مسئولان برای مقابله با کرونا ویروس همکاری بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی سمنان است.

وی بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای آشنایی بیشتر مردم با خطرات کووید19 اضافه کرد: گروه های اطلاع‌رسانی و تبلیغی باید برای هشداردهی به مردم و افزایش ضریب رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه بار دیگر همانند گذشته به میدان بیایند.

دکتر دانایی به روند افزایشی مبتلایان در این استان پرداخت و گفت:  در هفته‌های گذشته، آمار افزایش ابتلا به کرونا ویروس در استان سمنان افزایش چشمگیری داشته است که باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت همگانی برای رفع این چالش اقدام شود.

این پزشک فوق‌تخصص با انتقاد از برخی تبلغ‌ها در خصوص کاستن از شدت کروناویروس تصریح کرد:  برخی تبلیغ‌ها که شدت بیماری کرونا کاهش یافته است به هیچ عنوان درست نیست و باید هرچه سریع‌تر جلوی تبلیغ هایی از این دست گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سمنان مقابله با کرونا را مستلزم کار جمعی همگان دانست و با اشاره به همکاری‌های مناسب مردم و دستگاه‌ها در روزهای ابتدایی شیوع این بیماری نوظهور خاطرنشان کرد: برای مقابله با کرونا ویروس باید یک بار دیگر همه با کار جهادی به میدان بیایند.

این عضو هیئت علمی علوم پزشکی استان سمنان عنوان کرد: باید بپذیریم که همه ما درگیر این ویروس منحوس هستیم و برای مقابله با آن نیازمند کار جمعی هستیم لذا از مردم و مسئولان استان می‌خواهیم بار دیگر با تلاش و عزم جهادی برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع کرونا ویروس همانند ماه‌های ابتدایی همراهی کنند.

دکتر دانایی بر ضرورت پررنگ‌تر کردن تبلیغ‌ها در این حوزه تاکید و تصریح کرد: انتظار می‌رود که همه بیلبوردهای مناطق شهری و بین راهی به هشدارهای کرونایی اختصاص بیابد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت 6 شهرستان تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار و مهدیشهر از نظر شیوع کرونا ویروس قرمز و وضعیت شهرستان های سرخه و آرادان نیز زرد است.


این استاد دانشگاه با اشاره به امکانات درمانی مناسب سازمان تامین اجتماعی از تامین اجتماعی استان خواست: برای گره‌گشایی از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی در مدیریت و مقابله با کرونا تلاش کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سمنان با بیان اینکه  مجموعه استانداری نهایت همکاری را برای مقابله با کرونا ویروس با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان داشته است از مابقی مسوولان استان خواست همکاری بیشتری با مسوولان حوزه سلامت داشته باشند.

دکتر دانایی با اشاره به روند افزایشی شیوع کووید19در استان پیشنهاد کرد: کلاس‌های مدارس به صورت مجازی برگزار شود و کمتر دانش آموزان در این ایام در مدارس حاضر شوند.

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و افزایش احتمالی عزاداری‌ها گفت: ایام اربعین و ماه صفر در پیش است و از هیات های مذهبی می‌خواهیم با جان و دل برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقدام کنند.