کد خبر: ۳۰۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۹

بارش های شدید و کاهش دما در گیلان

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: از اواخر وقت شنبه تا ظهر یکشنبه؛ بارندگی ، وزش باد (در بعضی نقاط شدید یا خیلی شدید) و کاهش دما بین چهار تا هشت درجه سانتی گراد پیش‌بینی می‌شود .
شبنم هادی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیشترین کاهش دما در ارتفاعات است، اظهار داشت: در جلگه کاهش دمای چهار تا پنچ درجه ای را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: بر اساس نقشه های هواشناسی به تدریج از امروز ( عصر و شب) با نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه روند افزایش ابر و کاهش دما به تناوب وزش باد و در بعضی نقاط بارندگی و رعد و برق تا اواخر هفته مورد انتظار است.

وی تصریح کرد: آسمان استان نیز برای روز یکشنبه نیمه ابری تا ابری و مه آلود ،کاهش دما در بعضی از نقاط، بارندگی ، وزش باد و رعد و برق شدید و احتمال تگرگ و برای روز دوشنبه قسمتی ابری تا ابری ، مه آلود ،بعضی نقاط بارندگی و وزش باد پیش بینی می شود.

هادی نژاد شدت بارندگی را از اواخر امشب تا ظهر فردا دانست و آبگرفتگی منطقه‌ای، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل‌ها ،لغزندگی جاده‌ها و کاهش شدید دید ، خسارت به سازه‌های سبک، لغزش و رانش زمین و اصابت صاعقه را از احتمالات پیامدهای این بارندگی عنوان کرد.

وی به بیشینه و کمینه دمای استان نیز اشاره و بیان کرد: منجیل با ۳۲ درجه سانتیگراد و ماسوله با ۱۴ درجه سانتیگراد بیشترین و کمترین دمای استان را طی شبانه روز گذشته به خود اختصاص داده اند.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان اظهار داشت: دمای رشت نیز بین ۲۰ تا ۳۱ درجه سانتی گراد طی شبانه روز گذشته در نوسان بوده است.