کد خبر: ۳۰۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۳

کرونا سبب افزایش وزن و چاقی دانش آموزان شده است

رییس فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی با اشاره به کم تحرکی دانش آموزان طی ماه های اخیر در کشور گفت : این ویروس در دوران خانه نشینی سبب افزایش وزن دانش آموزان شده است.
حسین بابویی روز چهارشنبه درآیین اعزام سومین کاروان اقلام، وسایل و تجهیزات ورزشی و بهداشتی با شعار" مهر با نشاط " به مدارس استان البرز اظهارداشت: معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درسال های گذشته اقدامات بسیار خوبی درحوزه ورزش و سلامت دانش آموزان درمدارس انجام داده است.

وی بیان داشت: اجرای طرح ملی کوچ با هدف کاهش وزن دانش آموزان همزمان با هفته تربیت بدنی در همه مدارس آغاز می‌شود و تا هفته سلامت ادامه دارد.

بابویی با اشاره به اینکه طرح ملی کوچ، اقدام مهم درحوزه تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش است،یادآورشد: دراین طرح چاقی دانش آموزان مورد بررسی قرار می گیرد و پس از آن اقدامات مداخله ای و توزیع بسته های آموزش تغذیه سالم میان خانواده ها، انجام می شود.

وی تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا وقفه ای درحوزه ورزش با تعطیلی باشگاه های ورزشی ایجاد کرد و بخشی از فعالیت ورزشی مدارس نیز درفضای مجازی انجام شد که این وضعیت کم تحرکی و افزایش وزن را برای دانش آموزان با ماندن درخانه به همراه داشت.

بابویی ادامه داد: آخرین پیمایش ملی صورت گرفته نشان می دهد که وضعیت چاقی نوجوانان که تا پیش از شیوع کرونا در کشور ۲۱ درصد بود اکنون به دلیل کرونا و کم تحرکی افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: کم تحرکی و افزایش چاقی یک تهدید بزرگ است که باید آن را با تحرک و ورزش به ویژه دربین دانش آموزان مهار کرد.

رییس فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی کشورگفت: اجرای المپیادهای درون مدرسه ای و حیاط پویا از جمله این اقدامات مهمی است که برای پیشگیری ازاین تهدید درمدارس اجرایی شده است.

وی اظهارداشت: از زمان شیوع کرونا اهمیت تحرک و ورزش در دانش آموزان موجب شد تا در کنار آموزش دروس دیگر بحث ورزش دانش‌آموزی نیز مورد توجه قرار گیرد.

امروز همزمان با سراسر کشور اقلام بهداشتی و ورزشی به ارزش یک میلیارد تومان به یک هزار مدرسه البرز ارسال شد.