کد خبر: ۳۰۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۶

پیام روحانی در پی درگذشت آیت الله صانعی

رییس جمهوری در پیامی با تسلیت ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله حاج شیخ یوسف صانعی اظهار داشت: این فقیه مبارز تمام عمر پرتلاش خود را وقف خدمت در مسوولیت‌های مختلف و گسترش معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت نمود و کارنامه ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت.
 در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی آمده است: ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله حاج شیخ یوسف صانعی، موجب اندوه و تألم شد.


روحانی افزود: این فقیه مبارز که سالها توفیق درس‌آموزی در مکتب بزرگانی چون امام خمینی(ره) را داشت، تمام عمر پرتلاش خود را وقف خدمت در مسوولیت‌های مختلف و گسترش معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت نمود و کارنامه ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت که بی‌شک زحمات این عالم وارسته در عرصه‌های دینی و اجتماعی همواره در حافظه تاریخی مردم باقی خواهد مان

رییس جمهوری در این پیام تاکید کرد: اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، شاگردان و بیت مکرم ایشان به ویژه آیت‌الله شیخ حسن صانعی تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن عالم مجاهد علوّ درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

آیت الله یوسف صانعی از مراجع تقلید که به دلیل شکستگی لگن و مچ دست در بیمارستانی در قم بستری شده بود، روز شنبه در ۸۳ سالگی به دیدار حق شتافت. وی علاوه بر سال‌ها تلمّذ در حوزه درس حضرت امام (ره)، از محضر استادان بزرگی چون آیت‌الله العظمی بروجردی، آیت‌الله العظمی محقّق داماد و آیت‌الله العظمی اراکی نیز بهره برد.