کد خبر: ۳۰۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۱

شورای امنیت قطعنامه آمریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران را رد خواهد کرد

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از دیپلمات‌های سازمان ملل مطرح کرد که شورای امنیت سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره تحریم تسلیحاتی ایران را رد خواهد کرد.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از دیپلمات‌های سازمان ملل مطرح کرد که شورای امنیت سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره تحریم تسلیحاتی ایران را رد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه دیپلمات‌ها گفته‌اند شورای امنیت سازمان ملل قرار است پیش‌نویس قطعنامه ای را که آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ارائه داده است، رد کند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور علیرغم مخالفت شدید روسیه و چین پیش‌نویس این قطعنامه را ارائه خواهد کرد. اما دیپلمات های سازمان ملل می گویند مخالفت با این قطعنامه آن قدر زیاد می باشد که بعید است آمریکا رای ۹ عضو شورای امنیت سازمان ملل را که برای مجبور کردن مسکو و پکن به بکار گرفتن رای شان لازم است، به دست بیاورد.

یک دیپلمات به خبرگزاری فرانسه گفت: این قطعنامه به یک موضع حداکثری علیه ایران نیاز دارد.
یک دیپلمات دیگر نیز گفت که این قطعنامه از مقررات فعلی تحریم های ایران که تاریخ آن در ماه اکتبر به پایان خواهد رسید، فراتر می‌رود. 

دیپلمات ها ابراز نگرانی کرده اند که این قطعنامه تهدیدی برای توافق هسته ای باشد و یک دیپلمات در این زمینه به خبرگزاری فرانسه گفت: تمرکز باید بر حفظ توافق هسته ای باشد. 
بر اساس این گزارش، خبرگزاری فرانسه گزارشش را در پی این مطرح کرده است که دولت آمریکا اخیرا با ارائه پیش نویس قطعنامه ای در زمینه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، قصد دارد با اعمال فشار بر شورای امنیت سازمان ملل رای مثبت اعضای آن را برای تمدید این تحریم جلب کند.

دولت آمریکا علیرغم خروجش از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸ تهدید کرده است که اگر این قطعنامه تصویب نشود، از ابزار بازگردانی تحریم ها در این توافق برای بازگردانی تمام تحریم های سازمان ملل علیه ایران استفاده خواهد کرد.