کد خبر: ۳۰۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۰۵

متن نامه خداحافظی شهردار سئول/ مردم کره مرگ او را باور نمی‌کنند

پیدا شدن جسد بی‌جان شهردار سئول در ساعت یک دقیقه بامداد روز جمعه به ساعت‌ها تلاش صدها مامور پلیس پایان داد و شهروندان پایتخت و دیگر شهرهای کره جنوبی را در بهت و حیرت فروبرد.

به نقل از گاردین، پلیس اعلام کرده پرونده یافتن دلایل مرگ پارک وون-سون باز شده اما احتمال قتل شهردار سئول منتفی است. در نامه‌ای که شهردار سئول پیش از بیرون رفتن از خانه (به قصد خودکشی) نوشته چنین آمده است: «از همه عذر می‌خواهم و از تمام کسانی که در زندگی با من بودند سپاسگزارم. از خانواده‌ام شرمنده‌ام که فقط بر رنج آنها افزودم. مرا بسوزانید و خاکسترم را روی گور پدر و مادرم بپاشید. همگی خداحافظ.»

جنازه شهردار ۶۴ ساله سئول هفت ساعت پس از آن پیدا شد که دخترش ماجرای گم شدن او را به پلیس خبر داده بود. آقای پارک ساعت ۱۱ صبح پنجشنبه به وقت محلی از خانه خارج شد و بر اساس آنچه در یادداشت او پیداست، با هدف کشتن خودش بیرون رفته بود. جنازه شهردار پایتخت به بیمارستان دانشگاه ملی سئول منتقل شد و صدها سیاستمدار تا عصر روز جمعه در مراسم او شرکت کردند. مرگ آقای پارک دو روز پس از آن رخ داد که یکی از منشی‌هایش در شهرداری سئول نزد پلیس رفت و از ماجرای آزار جنسی در سه سال اخیر پرده برداشت.

شهردار سئول در آخرین نامه خود از همه خواسته است او را ببخشند
نماینده خانواده پارک از مردم خواست تا عادی شدن شرایط به شایعه‌ها دامن نزنند. خبرهای مربوط به آزار جنسی زنان در حالی فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی شهر ۱۰ میلیون نفری سئول را درنوردیده که آقای پارک خودش از حامیان جنبش حقوق زنان بود اما خودکشی او در آستانه پخش تلویزیونی گزارش اعتراف زنان آزاردیده باعث می‌شود تردیدها درباره سلامت اخلاقی شهردار فقید افزایش یابد. بسیاری از مردم سئول با بهت و ناباوری جریان‌های خبری را دنبال می‌کنند و از خودکشی شهردار خود سرخورده شده‌اند.

با کشته شدن شهردار، جانشین او تا آوریل ۲۰۲۱ زمام امور را در دست خواهد گرفت و شهرداری سئول برنامه بزرگداشت او را در یک مراسم پنج روزه برگزار خواهد کرد؛ دو روز طولانی‌تر از هر مراسم مشابه دیگر. پلیس اعلام کرده است تمام زنانی که نسبت به شهردار پیشین سئول شکایت دارند و او را متهم می‌دانند، تحت حفاظت قرار می‌گیرند و گروه‌های فمینیستی گفته‌اند حتی مرگ هم باعث نمی‌شود از پیگیری پرونده فساد اخلاقی آقای پارک تا روشن شدن واقعیت دست بردارند.