کد خبر: ۲۹۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۶۹

همسر کیم کارداشیان رقیب ترامپ و بایدن شد +عکس

کانیه وست، خواننده و رپر ۴۳ آمریکایی همزمان با روز استقلال ایالات متحده اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا با دانلد ترامپ و جو بایدن رقابت می‌کند.
به گزارش گاردین، وست در روز چهارم ژوییه در حساب کاربری خود در توییتر از ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و به نظر می‌رسد با توجه به میلیاردر بودن همسرش کیم کارداشیان، از نظر مالی برای هزینه‌های تبلیغاتی مشکل نداشته باشد. نکته عجیب و جالب اینکه او در انتخابات ۲۰۱۶ از هواداران جدی ترامپ بود و بارها با شعار تبلیغاتی رئیس جمهوری فعلی آمریکا عکس گرفته و در همایش‌های انتخاباتی شرکت کرده بود.

او در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «ما امروز باید وعده آمریکا را با اعتماد به پروردگار، یکی کردن دیدگاه‌ها و ساختن آینده‌مان درک کنیم. من برای ریاست جمهوری ایالات متحده رقابت می‌کنم.» وست بیش از ۲۹ میلیون نفر فقط در توییتر دنبال‌کننده دارد و پست انتخاباتی او در کمتر از چهار ساعت حدود ۵۵۰ هزار بار لایک خورده و ۳۰۰ هزار بار ریتوییت شده است. انتظار می‌رود این آمار در ساعت‌های آینده به شکل سرسام‌آور بالا برود.

کیم کارداشیان با داشتن نزدیک به ۶۶ میلیون دنبال‌کننده در پاسخ به توییت همسر خود یک پرچم آمریکا گذاشت تا به نوعی موافقت و همراهی‌اش را با وست به شکل رسمی نشان داده باشد. هر چند در فاصله کمتر از چهار ماه تا سوم نوامبر و برگزار شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برخی معتقدند اقدام وست در ورود به رقابت انتخاباتی بیشتر شبیه دروغ آوریل است تا هدیه مربوط به روز استقلال. شعار انتخاباتی او هم چشم‌انداز۲۰۲۰ است.

ضمن اینکه معلوم نیست نام کانیه وست در برگه‌های انتخابات ۲۰۲۰ کنار ترامپ و بایدن نوشته شده است یا نه. بسیاری از ایالت‌های آمریکا هنوز فرصت ورود و حضور نامزدهای مستقل را به رقابت انتخابات ریاست جمهوری نوامبر اعلام نکرده‌اند. پس از آنکه یک تاجر و شومن تلویزیونی به نام ترامپ سال ۲۰۱۶ وارد کاخ سفید شد، شاید ایده تبدیل شدن کیم کارداشیان به بانوی اول آمریکا در کمتر از یک سال آینده در سرنوشت آمریکایی‌ها نوشته شده باشد.



اندکی پس از انتشار توییت وست، یکی از بزرگ‌ترین و جنجالی‌ترین میلیاردرهای آمریکا یعنی ایلان ماسک حمایت کامل خود را از نامزدی او در انتخابات ۲۰۲۰ اعلام کرد. به این ترتیب، می‌توان ترکیب وست-ماسک را یک بلیت برنده در انتخابات دانست؛ زوجی که نشان داده‌اند در رقم زدن امور پیش‌بینی‌نشده بسیار توانمندند. وست و کارداشیان سال ۲۰۱۸ به کاخ سفید رفتند و درباره طرح اصلاح در زندان‌های آمریکا با ترامپ گفتگو کردند.

وست در همان دیدار در پاسخ به خبرنگاران درباره احتمال ریاست جمهوری خودش گفته بود: «فقط بعد از سال ۲۰۲۴. بیایید از آینده نهراسیم و آنچه ما داریم، فقط امروز است.» هر چند اشاره به سال ۲۰۲۴ هم نشان می‌داد او سودای ریاست جمهوری در سر دارد و حالا به نظر می‌رسد چهار سال زودتر برای رسیدن به آن اسب خود را زین کرده است. ترامپ هم در همان دیدار ایده رئیس جمهوری شدن وست را ستوده و آن را فوق‌العاده دانسته بود.

اظهار نظر هفته گذشته وست درباره افتخار کردن به داشتن همسری زیبا و میلیاردر با انتقادهای گسترده مواجه شد. هر چند بسیاری از مردم آمریکا شجاعت او را در انتشار ترانه‌ای درباره نژادپرستی و مذهب ستودند. در سال‌های ۱۹۹۲ و ۲۰۰۰ دو نامزد مستقل به نام‌های راس پروت و رالف نیدر برای ورود به کاخ سفید کوشیده و با کسب ۱۹ و سه درصد آرا شکست خورده بودند. هر چند ورود نیدر به بهای ناکامی ال گور تمام شد.