کد خبر: ۲۹۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۵۲

آتش‌نشانی درباره وضعیت ایمنی ساختمان کلینیک سینا اطهر اخطار داده بود/ بی‌توجهی مدیران این کلینیک به تذکرات شهرداری در باب ایمنی/ مسئول مرگ این ۱۹ نفر کیست؟

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران تاکید کرد سازمان آتش‌نشانی شهر تهران قبل از وقوع حادثه انفجار در کلینیک سینا اطهر تهران، نسبت به وضعیت ایمنی این مرکز درمانی اخطار داده بود.
زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین درباره نتیجه بررسی‌های اولیه این کمیته پیرامون حادثه انفجار سه‌شنبه شب در کلینیک سینا اطهر واقع در شمال تهران، گفت: در حال حاضر به صورت قاطع و دقیق درباره عوامل مربوط به این حادثه نمی‌توان نظر داد و نیاز به بررسی‌های دقیق‌تر وجود دارد. اما طی پیگیری‌های صورت گرفته و گزارش‌هایی که از سازمان آتش‌نشانی شهر تهران خواستم، یک علت این حادثه، رعایت نکردن اصول ایمنی در ساختمان کلینیک است.

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی شهر تهران هم قبلا درباره وضعیت ایمنی ساختمان این کلینیک اخطار داده و از آنها خواسته بوده تا اصول ایمنی را رعایت کنند.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران با اشاره به انفجار کپسول‌های اکسیژن در حادثه شب گذشته، تصریح کرد: باید بررسی کنیم که آیا اصول ایمنی و استاندارد در زمینه دپو و نگهداری کپسول‌های اکسیژن در این کلینیک رعایت شده بود یا خیر.

حادثه آتش‌سوزی و انفجار کلینیک سینا اطهر در خیابان شریعتی تهران به کشته شدن ۱۹ نفر و مصدومیت ۱۴ نفر منجر شد.

این حادثه شامگاه سه‌شنبه رخ داد و کانال سازمان نظام پزشکی نیز اعلام کرد که بیش از نیمی از جان‌باختگان متعلق به پزشکان و کادر اتاق عمل است.

مهار این آتش‌سوزی با استفاده از تجهیزات جدید آتش‌نشانی از جمله نردبان‌های بلند و در سایه تجربه و ایثار آتش‌نشانان، حدود ۲ ساعت به طول انجامید و با وجود دو مورد انفجار در دقایق اولیه، از سرایت آتش به سایر ساختمان‌های منطقه جلوگیری شد.