کد خبر: ۲۹۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۸۹

پاسخ سربسته معاون روحانی به تهدید سرگشاده مجلسی‌ها

معاون پارلمانی رییس‌جمهوری از نامه مجلسی‌ها به روحانی انتقاد کرد.
به نقل از اعتماد، چندی پیش بود که خبر نامه سرگشاده روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم به رییس‌جمهوری رسانه‌ای شد. نامه‌ای که ۱۲ عضو امضاکننده آن یا در دوره‌های اخیر در پارلمان حضور داشتند یا به واسطه حضور در سایر مسوولیت‌ها، از شرایط حال حاضر جمهوری اسلامی آگاهی داشتند ولی تلاش کردند علاوه بر انتساب مشکلات به دولت دوازدهم و شخص حسن روحانی، از عزم خود برای اصلاح رویه‌ها سخن بگویند.

فارغ از آنکه هدف این نامه تند و تیز به رییس‌جمهوری تخریب نمایندگان مجلس دهم بود یا تهدید تلویحی دولت و جلب‌نظر بدنه اجتماعی به‌نسبت ناامیدِ اصولگرایان از پارلمانی که به‌واسطه اقدامات شورای نگهبان و البته کمترین مشارکت تاریخ جمهوری اسلامی به فعالان دست‌راستی رسید، آنچه قابل‌ تامل است، آینده روابط «پاستور» و «بهارستان» در فاصله یک سال مانده تا پایان دولت روحانی است؛ رابطه‌ای که علاوه بر سخنگوی دولت، معاون پارلمانی رییس‌جمهوری نیز روز گذشته از لزوم بهبودش برای حل مشکلات گفت.

حسینعلی امیری که حداقل سوابق کاری‌اش او را به اصولگرایان نزدیک‌تر از اصلاح‌طلبان کرده، در جریان پاسخ خود به نامه روسای کمیسیون‌های تخصصی دوازده‌گانه مجلس که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت آن را منتشر کرده، با انتقاد از ادبیات نامه نمایندگان به رییس‌جمهوری نوشته که «نویسندگان نامه به رییس‌جمهوری توصیه کرده‌اند روند ۷ ساله مدیریت خود را تغییر دهد، بی‌آنکه برای مخاطبان توضیح دهند آیا اجرای روند ۷ ساله دولت یازدهم و دوازدهم، جز اجرای قوانین مصوب مجلس و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بوده است؟ آیا در تقدیم بودجه سالانه در ۷ سال، شیب وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش چشمگیر نیافته و نباید اذعان کرد بخش عمده‌ای از مشکلات کشور ناشی از اعمال سیاست‌های جنایتکارانه دولت امریکاست؟ شایسته بود نویسندگان محترم به‌جای ذکر عناوین کلی، طرح خود را در ایجاد اشتغال برای افراد و کنترل تورم و کاهش طلاق و افزایش ازدواج و فرزندآوری اعلام می‌کردند.»

اشاره روسای کمیسیون‌های مجلس یازدهم به لبخند روحانی در جریان افزایش قیمت بنزین از دیگر بخش‌هایی است که اعتراض مسوولان دولتی را به همراه داشته است. علی ربیعی چندی پیش با انتقاد از لحن نامه نوشته بود که «نامه چنان لحنی دارد که گویی پیش از سال ۹۲ همه‌ چیز بر وفق مراد بوده.»

امیری که پاسخ دیروزش با محافظه‌کاری‌هایی همراه بود، خطاب به روسای کمیسیون‌های مجلس یازدهم گفت که «آیا ارایه سیاهه‌ای از مشکلات کنونی کشور و ادعای لبخند رییس‌جمهوری به مشکلات و استفاده از ادبیات دور از شأن حکمرانی، صدور آرامش و اطمینان به جامعه است؟ در حالی که رهبر معظم انقلاب تاکید داشته‌اند «اختلاف‌نظرها نباید رسانه‌ای شود زیرا مردم را نگران می‌سازد.»