کد خبر: ۲۹۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۶

چرا میزان مرگ و میر سالمندان مبتلا به کرونا در ایران پایین‌تر از اروپا و آمریکاست؟

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه نگرانی بابت تجهیزات تشخیصی، درمانی و حفاظتی کرونا در کشور نداریم، گفت: آمار مرگ و میر مبتلایان به کرونا بیش از ۷۰ سال در کشور نسبت به آمریکا و سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است .
پقاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه در برخی استانها از همان روزهای ابتدایی شاهد مدیریت خوب این بیماری بودیم و هیچگاه وضعیت بیماری در این استانها به حد بحران نرسید که کرمانشاه هم یکی از این استانهای موفق است.

به گزارش فارس، وی افزود: ارزیابی وضعیت کرونا در کشور و استان‌های مختلف با میزان مرگ و میر قربانیان این بیماری صورت می‌گیرد؛بنابر این تمام تلاش ما این است که تا حد امکان آمار مرگ و میر بیماری را کاهش دهیم.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در همین راستا بحث غربالگری بیماران کرونایی در دستور کار قرار گرفت تا پیش از آنکه وضعیت این افراد به حد بحرانی برسد و یا افراد دیگر را آلوده کنند، شناسایی شده و تحت مراقبت قرار گیرند؛ چرا که با ایزوله کردن این افراد، نتیجه اقدامات اثربخش خواهد بود.

جان بابایی ادامه داد: نقاهتگاه‌ها می‌توانند کمک کننده باشند و باید در استان کرمانشاه نیز مانند برخی استان‌های دیگر امکانات رفاهی نقاهتگاه‌ها ارتقا داده شود تا استقبال بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه نگرانی بابت تجهیزات تشخیصی، درمانی و حفاظتی کرونا در کشور نداریم، گفت: عمده این تجهیزات در حال حاضر در کشور تولید می‌شود و حتی به فکر صادرات این محصولات هستیم.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: در مورد برخی اقلام درمانی و محافظتی از سوی شرکت‌های تولید کننده هم درخواست صادرات دادیم و مشخص کردیم که چه مقدار نیاز داخلی داریم و چه میزان می‌توانند صادرات انجام دهند.
جان بابایی افزود: در بحث کیت‌های تشخیصی هم نگرانی جدی وجود ندارد و بخشی از این کیت‌ها داخل کشور تولید شده و بخشی هم وارد می شود.

وی گفت: فعالیت‌های تشخیصی در بحث کرونا در کشور ارتقا یافته و در روزهای اول تنها یک آزمایشگاه تشخیصی کرونا در کشور فعال بود و در حال حاضر تعداد این مراکز به ۱۵۰ مورد رسیده است.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: آمار مرگ و میر مبتلایان کرونای بالای ۷۰ سال در کشور نسبت به آمریکا و سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است که علت این امر بحث نگهداری از سالمندان در خانه است؛ چرا که عمده مرگ و میر این افراد در آمریکا و اروپا مربوط به آسایشگاه‌های سالمندان است.

جان بابایی گفت: در واقع کرونا به ما یاد داد فرهنگ احترام به سالمندان و نگهداری از آنها در آغوش خانواده باید با جدیت بیشتری حفظ شود.