کد خبر: ۲۹۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۶

وزیر بهداشت: همه بیماران کرونایی با یک الگوی مشترک فوت نمی‌کنند/ کووید۱۹ شترگاوپلنگ است‌/ مرگ یک پرستار هرمزگانی با علامت خستگی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر یک از مبتلایان به کووید ۱۹ که فوت می‌کنند، با الگوی خاصی جان خود را از دست می‌‎دهند. به عنوان مثال هفته گذشته یک پرستار با علامت خستگی فوت کرد و البته کووید ۱۹ داشت.
سعید نمکی امروز در نشست کمیته علمی درمان کووید ۱۹ در بیمارستان قلب شهید رجایی اظهار کرد: به طور مستمر با یافته‌های جدیدی درباره کرونا و بیماری کووید۱۹ مواجه هستیم. به عنوان مثال ۴ روز پیش یک پرستار در هرمزگان فوت کرد. تنها علامت او خستگی بود و معلوم شد که تست کووید ۱۹ او مثبت شده است.

وی گفت: یافته‌های زیادی درباره علائم کووید۱۹ و علت فوت این بیماری به دست آمده اما هنوز برای قضاوت نهایی و اسم گذاشتن روی علائم این بیماری زود است.

وزیر بهداشت افزود: کووید۱۹ یک بیماری شترگاوپلنگ است که هم گاز می‌گیرد، هم لگد می‌زند و باید خودمان را برای شرایط سخت‌تر و متفاوت آماده کنیم.

نمکی ادامه داد: باید وضعیت مبتلایان و فوتی‌های بیماری کووید۱۹ مرحله به مرحله بررسی شود. تردید ندارم هر یک از فوتی‌های این بیماری با الگو و تابلوی خاص خودش فوت می‌کند و همه بیماران با یک الگوی مشترک فوت نمی‌کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: باید از منظرهای مختلف به بیماری کووید۱۹ نگاه کنیم. از متخصصان رشته‌های مختلف نظرخواهی کنیم و همکاری‌های بین‌بخشی را تقویت کنیم.