کد خبر: ۲۹۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۶۹

افزایش ۳۰۰ درصدی مبتلایان به کرونا در یک شهر کشور

معاون وزارت بهداشت گفت: میانگین موارد بستری در دزفول نشان دهنده افزایش ۲۰۰ تا۳۰۰ درصدی شمارمبتلایان در این شهرستان است.
به نقل از فارس، ایرج حریرچی قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت،  شب گذشته در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم مزشکی دزفول، اظهارکرد: متأسفانه آمار مبتلایان به کرونا در دزفول نسبت به جمعیت این شهرستان از متوسط کشوری بیشتر است.

وی افزود: یکی از دلایل افزایش آمار مبتلا به کرونا ویروس افزایش نمونه‌گیری در خوزستان است اما دیرتر آغاز شدن اپیدمی کرونا در خوزستان و دزفول نسبت به دیگر نقاط کشور در این روند بی‌تاثیر نیست.

معاون وزارت بهداشت گفت: در دزفول میانگین مواردی که منجر به بستری روزانه می‌شوند، ۱۵تا ۱۸ نفر است که این آمار نشان‌دهنده افزایش ۲۰۰تا ۳۰۰درصدی شمار مبتلایان در دزفول است.

وی ادامه داد: برای به نتیجه رسیدن و کشف بیماران باید ظرفیت انجام آزمایش و نمونه‌گیری از افراد افزایش یابد و دانشگاه علوم پزشکی باید با اتخاذ تصمیمات جدید و مناسب ظرفیت نمونه‌گیری را در هر ۲۴ ساعت چند برابر نماید، تا کنترل شرایط بدست ‌آید.

ایرج حریرچی بیان‌کرد: کمبودهای منابع مالی و انسانی نباید مانعی برای انجام تست های بیشتر در این شهرستان شود پس ضروری است که تصمیم‌گیری‌هایی در خصوص رفع این موضوعات اتخاذ گردد؛ حتی با خرید تجهیزات، آموزش و به‌کارگیری نیروهای بخش خصوصی و جدید. چرا که باید ظرفیت روزانه تست کرونا در شهرستان دزفول حداقل۳۰درصد از متوسط کشور افزایش یابد.

وی تصریح‌کرد: با توجه به وجود فرودگاه در دزفول و تکمیل ظرفیت آزمایشگاه‌های اهواز توصیه می شود دانشگاه علوم پزشکی دزفول از ظرفیت آزمایشگاه های سایر استان‌ها و انستیتو پاستور تهران استفاده نماید.

معاون وزارت بهداشت گفت: در شیراز به دلیل بیماریابی در طول یک شبانه‌روز گاهی تا سه هزار تست کرونا گرفته شده‌است، که همین اقدام موجب کنترل ویروس در شیراز شد لذا افزایش ظرفیت تست کرونا در سریع‌ترین زمان ممکن در دزفول امری مهم و ضروری است که باید در دستورکار قرار گیرد.