کد خبر: ۲۹۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۴۷

دستورات مهم روحانی به وزرا درباره بورس، سفرهای عید فطر و کسب‌وکارها/ امکان از بین رفتن کرونا در ماه‌های آینده وجود ندارد/ بازار بورس و سرمایه باید به تعادل اطمینان بخش برسد

رئیس جمهور بر ضرورت حفظ آمادگی ها و تداوم رعایت شرایط و دستور العملهای بهداشتی تا کنترل وقطع کامل زنجیره شیوع بیماری کرونا تاکید کرد.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی روز جمعه پس از استماع گزارش  سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت کشور در زمینه مقابله با کرونا و رشد حدودی بیماری در برخی استان ها بواسطه عدم رعایت دستورالعمل ها، بر ضرورت حضور فعال و اطلاع رسانی و آگاه بخشی به مردم مبنی بر ضرورت تداوم رعایت شرایط و دستور العملهای بهداشتی تا کنترل وقطع کامل زنجیره شیوع بیماری و بازگشت این مناطق به وضعیت سفید تاکید کرد.

‎رییس جمهور همچنین از وزیر بهداشت خواست تا با توجه به احتمال افزایش سفرها و رفت وآمد مردم در ایام عید فطر، آمادگی های لازم برای اجرا و رعایت دستورالعمل ها و فاصله گذاری های مناسب ایجاد شود.

 روحانی با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و مباحث مطرح شده در جلسه رؤسای کمیته های این ستاد درباره بازگشایی بقاع متبرکه و کسب وکارهای باقی مانده، گفت: باید در زمینه اطلاع رسانی دقیق، اجرای دستورالعملها در کسب و کارها و نظارت بر آنها آمادگی لازم در تمامی بخش های مرتبط ایجاد شود.

رئیس جمهور افزود: باید با توجه به اینکه امکان از بین رفتن کامل کرونا در ماه های آینده وجود ندارد، به گونه ای برنامه ریزی و تلاش کنیم تا ضمن حفظ سلامت مردم، بتوانیم شرایط کسب وکار و امورات زندگی آنان را نیز تامین کنیم.

دستور روحانی به نوبخت

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در گفتگو با  محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز دستور داد تا ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه های زیرساختی کشور بویژه در حوزه حمل و نقل تا پایان خرداد ماه تامین شود. پروژه‌های زیرساختی مهم در کشور نظیر راه آهن چابهار- زاهدان، راه آهن همدان- سنندج، راه آهن بستان آباد – تبریز، راه آهن رشت – بندرانزلی و راه آهن یزد – اقلید و نیز فازهای بعدی آزادراه تهران – شمال، اتوبان منجیل به رودبار و قطعه ای از مسیر جاده هراز باید در اولویت قرارگرفته و تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه ها انجام شود.

روحانی همچنین تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا ۸۰۰  پروژه مهم ملی و استانی برای افتتاح در هفته دولت آماده و به مردم کشور تقدیم شود.

دستورات فوری و مهم روحانی به وزیر اقتصاد درباره بازار بورس

همچنین رئیس جمهور تسریع در واگذاری سهام شرکت های دولتی و امکان حضور همه مردم در این عرصه را اطمینان بخش و مایه خرسندی دانست و بر ضرورت تلاش مسوولان اقتصادی کشور در راستای توسعه این فعالیت ها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز جمعه درگفت‌وگو با فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارائی پس از استماع گزارش وی درباره اقدامات و برنامه های این وزارتخانه در راستای ساماندهی بازار سرمایه گذاری  و بورس در کشور تاکید کرد: باید تلاش کنیم بازار بورس و سرمایه به یک تعادل اطمینان بخش برسد تا مردم با خیالی آسوده برای سرمایه گذاری در این عرصه اطمینان کامل داشته باشند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید از طریق فروش اوراق مالی اسلامی برای تامین مالی طرح های عمرانی کشور برنام ریزی و اقدام کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا همواره امکان عرضه سهام شرکت های سودده در بورس فراهم باشد، اظهار داشت: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق از بازار سرمایه به مردم و استفاده صحیح و مطمئن آنها از این بازار بسیار حائز اهمیت است و می تواند موجب توسعه کشور و افزایش سرمایه مردم شود.

فرهاد دژپسند نیز در این گفتگو گزارشی از روند روش سهام صندوق واسطه گری مالی یکم و برنامه های وزارت اقتصاد و دارائی در زمینه آزادسازی بخشی از سهام عدالت و اقدامات این وزارتخانه در راستای توسعه بازار سرمایه و بورس و تقویت حضور مردم در این عرصه به رئیس جمهور ارائه کرد.