کد خبر: ۲۹۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۶

توصیه مسئولین بهداشتی برای خودداری از مسافرت در تعطیلات عید سعید فطر

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در خصوص مسافرت های تعطیلات عید سعید فطر و احتمال افزایش آمار مبتلایان به کرونا هشدار داد.
سید راشد جزایری در گفت و گوی بخش خبری  صداوسیمای مرکز صداوسیمای استان با محوریت اقدامات کنترلی برای پیشگیری از همه گیری بیماری کووید ۱۹ در بیست و هشتمین روز از اردیبهشت ماه ۹۹، با توجه به احتمال افزایش مسافرت ها در تعطیلات عید سعید فطر بویژه از استان های همجوار در وضعیت قرمز اظهار داشت: خوشبختانه بیماری در استان به خوبی کنترل شده است و این درحالی است که افزایش مسافرت ها در تعطیلات پیش رو از استان های همجوار که در وضعیت قرمز بلحاظ شیوع کرونا هستند، می تواند به شدت این وضعیت را تحت تاثیر قرار داده و خطر ایجاد موج جدید بیماری را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به هشدار وزارت بهداشت در خصوص میزان بالای شیوع بیماری به استان های همجوار به ویژه خوزستان و حجم بالای تردد مسافرها در بین این دو استان، به هم استانیان توصیه می شود از دعوت مهمانان خارج از استان جدا خودداری نمایند.

جزایری با اشاره به ابراز نگرانی مردم از افزایش تردد ها و ورود مسافران در ایام تعطیلات به استان افزود: ستاد استانی مقابله با کرونا در بیست و نهم ماه جاری به ریاست استاندار، جلسه ای با همین محور برگزار و تصمیم گیری در خصوص موضوع در دستور کار جلسه قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، تمهیدات جدی و حتی کنترلی برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ بعمل خواهد آمد، ضمن اینکه خود مراقبتی همچنان بهترین و موثرترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا می باشد.

وی خاطر نشان کرد: شرایط عادی نیست و افراد به ظاهر سالم می توانند ناقل بیماری باشند و با توجه به روند طولانی درمان بیماری هر فرد بیمار به طور متوسط می تواند به طور متوسط ۴ تا ۶ نفر را آلوده کند.

وی در ادامه از مسافران خواست با مراجعه به مراکز بهداشتی منتخب و نمونه گیری از سلامت خود اطمینان پیدا نمایند.

به گفته وی، روزانه بیش از ۱۰۰ نمونه گیری از بیماران مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در مراکز منتخب انجام می شود که حدود ۱۲ مورد آن مثبت و با بیماریابی فعال، ضمن تسریع و تسهیل در روند درمان، از انتقال بیماری به سایرین جلوگیری می شود.

جزایری گفت: در خصوص ورود عشایر نیز در شهرستان کوهرنگ اکیپ های بهداشتی استقرار یافته و به مردم اطمینان خاطر داده می شود کنترل های لازم انجام می شود.