کد خبر: ۲۹۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۷

اخباری جدید درباره حادثه تلخ ناوچه نظامی ارتش در کنارک از زبان دریادار سیاری

ایسنا نوشت: معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که برای قطره قطره خون شهدا ارزش قائل هستیم گفت: نیروی دریایی ارتش به برکت خون شهدا، مقتدرتر از قبل، ماموریت‌های محوله را انجام خواهد داد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز با حضور در بیمارستان گلستان، از سه تن از مجروحان حادثه ناو کنارک عیادت کرد و روند مداوا و درمان آن‌ها را مورد ارزیابی قرار داد.

امیر دریادار سیاری در این دیدار، ضمن گرامیداشت شب های قدر و تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) گفت: شهادت عزیزان همرزم در عرصه دریا را خدمت همه همرزمان در نیروی دریایی  ارتش و خانواده معزز این عزیزان، تسلیت عرض می کنم.

وی با تاکید بر این‌که این شهدا باعث عزت، افتخار، سرافرازی و نشان دادن توان بازدارندگی ما در  دریا هستند افزود: همه ما در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح، داغدار این حادثه هستیم و خودمان را در داغ خانواده‌های شهدا شریک می دانیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش، با بیان این که ما برای قطره قطره خون شهدایمان ارزش قائل هستیم، تصریح کرد: هر رزمنده ای که از ابتدا وارد خدمت در نیروهای مسلح و ارتش می شود، قطعاً یکی از اهداف وی، حفظ سربلندی و اقتدار نظام و دستیابی به مقام والای شهادت است. ما مسیر این شهدا را ادامه خواهیم داد.

امیر دریادار سیاری ادامه داد: اغلب مجروحان این حادثه  ترخیص شده اند و ۳نفری که الان در این بیمارستان ویک نفری در بیمارستان چابهار به سر می برند، به زودی ترخیص خواهند شد و حالشان مساعد است. چیزی که برای من بسیار جالب بود، روحیه این عزیزان است و برای ما درس بزرگی است که اعلام آمادگی می‌کنند بعد از بهبودی، هر چه سریع‌تر برای برای ادامه خدمت به منطقه اعزام شوند.

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه خاطرنشان کرد:دشمن همواره در صدد القای شبهادت و خبرسازی و نهایتا تلاش برای تضعیف قدرت دفاعی جمهوری اسلامی است، اما ملت و نیروهای مسلح ما هوشیار است و مقهور شیطنت های دشمن نمی شوند و نیروی دریایی راهبردی ما به برکت خون شهدا، اقتدار دریایی و ماموریت های خود را همچون گذشته انجام خواهد داد.

امیر دریادار سیاری اظهار داشت: ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران هر هفته به طور متوسط یک رزمایش در زمین، هوا، دریا و زیر سطح داریم و در این رزمایش‌ها صحنه های واقعی نبرد با مهمات، موشک و تجهیزات نظامی تمرین می شود. درهمه تمرینات نظامی و دریایی دنیا این‌گونه اتفاقات می افتد و مروری بر سوابق سوانح دریایی جهان کاملا مؤید اتفاقات به مراتب بدتر است. هیچ کشوری اسرار دفاعی خود را افشا نمی کند و ما نباید به دست خودمان اطلاعات و اسرار نظامی را به دشمن بدهیم.

وی خطاب به مجروحان حادثه  کنارک گفت: اقتدار دریایی ما از گذشته و حال مرهون حضور دریادلان در پهنه آب‌های سرزمینی و اجرای موفق هزاران ماموریت دریایی است.

در این دیدار، مجروحان حادثه شناو کنارک آمادگی کامل خود را بعد از مرخصی از بیمارستان برای ادامه خدمت در مناطق مختلف دریایی و صیانت از حدود و ثغور دریایی اعلام کردند.